JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Nursing Students' and Tutors' Satisfaction with a New Clinical Competency System Based on the Nursing Interventions Classification.

    • Autor
      Iglesias-Parra, María RosaAutoridad Universidad de Málaga; García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; León-Campos, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga; García-Guerrero, Alfonso MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Asencio, José MiguelAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2015-05-30
    • Editorial/Editor
      Wiley
    • Palabras clave
      Enfermería - Estudio y enseñanza superior
    • Resumen
      PURPOSE: To assess students’ satisfaction with their clinical tutors, their clinical practices, and tutors’ satisfaction with the new approach of clinical placements and tutorship. METHODS: A cross-sectional study was used, with a study population of second and third year nursing students and clinical tutors. RESULTS: Global satisfaction was 7.47 (SD 1.61) (range from 1 to 9). Regarding students’ satisfaction, 75.67% of the items were equal to or greater than 4 (range from 1 to 5). The overall mean score was 4.05 (DE 1.08). CONCLUSIONS AND IMPLICATIONS FOR NURSING PRACTICE: A competency-structured practicum, assessed through the Nursing Interventions Classification and supported on information and communications technologies, is a reliable and valid method that encourages students and tutors to an active participation, and implies a high degree of satisfaction in both tutors and students
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/37263
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1111/2047-3095.12102
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    PREPRINT Nursing Students' and Tutors' Satisfaction with a New Clinical Competency System Based on the Nursing Interventions Classification.pdf (485.8Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA