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dc.contributor.authorCasado-Molina, Ana María 
dc.contributor.authorRojas-de-Gracia, María Mercedes 
dc.contributor.authorAlarcón-Urbistondo, María del Pilar 
dc.contributor.authorRomero Charneco, María
dc.date.accessioned2024-11-07T12:23:39Z
dc.date.available2024-11-07T12:23:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationCasado-Molina, A. M., Rojas-de Gracia, M. M., Alarcón-Urbistondo, P., & Romero-Charneco, M. (2022). Exploring the Opportunities of the Emojis in Brand Communication: The Case of the Beer Industry. International Journal of Business Communication, 59(3), 315-333.es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10630/35061
dc.description.abstractThis study shows that emojis are a significant element in brand communications, which still requires attention from researchers. Specifically, it describes the use of emojis by the four companies with the largest audiences on Twitter in the Spanish beer industry. Through a correspondence analysis, we found that those emojis were not a mere occasional resource within a message but rather a differentiating element for brand positioning. Likewise, we analyzed the existing relationship between the way in which they were used and the engagement generated. In this regard, we concluded that communications using emojis aimed at customer service and care, as well as those used in positive contexts and for emphasis, were the ones related to higher user engagement. We discuss herein the practical implications of these findings for businesses. Este estudio muestra que los emojis son un elemento significativo en la comunicación de marca que aún requiere la atención de los investigadores. En concreto, se describe el uso de emojis por parte de las cuatro empresas con mayor audiencia en Twitter en el sector cervecero español. A través de un análisis de correspondencias, se encontró que dichos emojis no eran un mero recurso ocasional dentro de un mensaje sino un elemento diferenciador para el posicionamiento de marca. Asimismo, se analizó la relación existente entre la forma en que se utilizaban y el engagement generado. En este sentido, se concluyó que las comunicaciones con emojis orientadas a la atención y servicio al cliente, así como las utilizadas en contextos positivos y de énfasis, eran las relacionadas con un mayor engagement de los usuarios. Inspirados en estos resultados se discuten las implicaciones prácticas para las empresas.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherSAGE journalses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectMedios de comunicación sociales_ES
dc.subjectMarketing en Internetes_ES
dc.subject.otherEmojises_ES
dc.subject.otherMarca comerciales_ES
dc.subject.otherComunicación de marcas comercialeses_ES
dc.subject.otherEngagementes_ES
dc.subject.otherConversación sociales_ES
dc.subject.otherMarketing conversacionales_ES
dc.subject.otherMarketing digitales_ES
dc.subject.otherDigital communicationses_ES
dc.subject.otherSocial conversationses_ES
dc.subject.otherBrand communicationses_ES
dc.titleExploring the opportunities of the emojis in brand communication: The case of the beer industryes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.centroFacultad de Comercio y Gestiónes_ES
dc.identifier.doi10.1177/2329488419832964
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES


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