JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Probabilistic and explainable modeling of Phase–Phase Cross-Frequency Coupling patterns in EEG. Application to dyslexia diagnosis

    • Autor
      Castillo-Barnes, Diego; Gallego-Molina, Nicolás J.; Formoso, Marco A.; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Figueiredo, Patrícia; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2024
    • Editorial/Editor
      Elsevier
    • Palabras clave
      Dislexia; Procesamiento de señales
    • Resumen
      This work explores the intricate neural dynamics associated with dyslexia through the lens of Cross-Frequency Coupling (CFC) analysis applied to electroencephalography (EEG) signals evaluated from 48 seven-year-old Spanish readers from the LEEDUCA research platform. The analysis focuses on CFS (Cross-Frequency phase Synchronization) maps, capturing the interaction between different frequency bands during low-level auditory processing stimuli. Then, making use of Gaussian Mixture Models (GMMs), CFS activations are quantified and classified, offering a compressed representation of EEG activation maps. The study unveils promising results specially at the Theta-Gamma coupling (Area Under the Curve = 0.821), demonstrating the method’s sensitivity to dyslexia-related neural patterns and highlighting potential applications in the early identification of dyslexic individuals.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/34896
    • DOI
      https://dx.doi.org/https://doi.org/10.1016/j.bbe.2024.09.003
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    1-s2.0-S0208521624000688-main.pdf (1.682Mb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA