JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    A scoping review of safety management during clinical placements of undergraduate nursing students.

    • Autor
      García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Asencio, José MiguelAutoridad Universidad de Málaga; García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; Martí-García, CeliaAutoridad Universidad de Málaga; López-Leiva, María InmaculadaAutoridad Universidad de Málaga; León-Campos, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Ordóñez, Eloísa; García-Guerrero, Alfonso MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Iglesias-Parra, María RosaAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2019
    • Editorial/Editor
      Elsevier
    • Palabras clave
      Estudiantes de enfermería; Enfermería - Medidas de seguridad
    • Resumen
      Background: The abundant knowledge on nursing students' competencies in clinical safety, and the multiple approaches adopted make it difficult to obtain an overview of the current status of this question. Purpose: To review the literature on undergraduate nursing students' safety competencies during their clinical placements. Method: A scoping review was carried out. Searches were executed in PubMed, CINAHL, WOS, MEDES, and websites of relevant organizations. The framework proposed by the Joanna Briggs Institute was adopted. Findings: A total of 43 studies were selected for the final sample. The review identified four major topics: the presence of adverse events in clinical placements, the acquisition of competencies in clinical safety, student experiences regarding clinical safety, and pedagogical approaches for clinical safety. Discussion: Nursing students encounter adverse events and clinical safety incidents throughout their clinical training. Faculties should assign the highest priority to this question, due to its importance in the creation of a culture of safety.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/32501
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1016/j.outlook.2019.06.003
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    ViewPageProof_YMNO_1476_uncorrected proof-2-12.pdf (1.158Mb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA