JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Improving student–student interactions in early childhood classrooms using inclusive dance activities.

    • Autor
      Lloréns Gómez, Juan Bautista; Madrid-Vivar, DoloresAutoridad Universidad de Málaga; Díaz-Olaya, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2024
    • Editorial/Editor
      Taylor & Francis
    • Palabras clave
      Investigación activa en educación; Niños - Danza - Estudio y enseñanza
    • Resumen
      The social and functional diversity of public educational centres requires continuous assessment of the school organisation and searching for effective methods that generate new forms of communication between students. This case study aimed to evaluate an inclusive dance programme involving group activities included four public early childhood education centres in Spain from the public network where the Barenboim-Said Public Foundation (BSPF) implemented the Children’s Musical Education Project. The methodology used was based on a group interview and the formation of four discussion groups of a total of 15 preschool teachers and four BSPF specialists. The results correspond to the analysis and categorisation of the data collected and recorded in notebooks by teachers during fieldwork. These provide information on external and internal factors that improve student – student interactions and cooperative skills in the classroom and establish an ideal framework for using approaches involving physical contact, movement, and music by preschool teachers.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/32255
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1080/14647893.2024.2371908
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Artículo con autorías_versión postprint.pdfEmbargado hasta: 2026-01-01 (627.8Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA