JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Nonsymbolic Comparison in Deaf Students: No Evidence for a Deficit in Numerosity Processing.

    • Autor
      Rodríguez-Santos, José MiguelAutoridad Universidad de Málaga; García-Orza, JavierAutoridad Universidad de Málaga; Calleja-Reina, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Damas, Jesús; Iza-Miqueleiz, MauricioAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2018-08-11
    • Editorial/Editor
      Gallaudet University Press
    • Palabras clave
      Sordos - Educación; Matemáticas - Estudio y enseñanza
    • Resumen
      It is commonly found that deaf and hard of hearing (DHH) students experience delayed mathematical achievement. The present study used two nonsymbolic comparison tasks to explore the basic numerical skills of DHH students. Nine prelocutive DHH students with cochlear implants and nine hearing students, matched on nonverbal IQ, visual short-term memory, and verbal comprehension, were recruited. The participants performed two different collection comparison tasks with different ratios and under different perceptual conditions. Analyses by task showed similar response times, accuracy, and ratio effects for both groups on the Low Perceptual Condition task, a finding suggesting that the two groups accessed similar representations of quantity. Differences in performance on the simpler High Perceptual Condition task, on which the DHH group showed slower response times, probably were strategic in origin. The results suggest that DHH students have no deficits in basic numerical skills
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/30360
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1353/aad.2018.0024
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    AADeaf_Rodriguez-Santosetal_2018.pdf (505.9Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA