Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorPettersson, Lin Elinor 
dc.date.accessioned2024-02-09T17:03:29Z
dc.date.available2024-02-09T17:03:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-84-9747-743-7
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10630/30336
dc.description.abstractThe present volume examines Judith Butler's concept of gender performance in Angela Carter's Nights at the Circus (1984), Sarah Waters's. Tipping the Velvet (1998) and Peter Ackroyd's. Dan Leno and the Limehouse Golem (1994). All of them depict how female performers make use of the stage to expose gender identity as an act performance and in doing so they destabilise the public/private dichotomyes_ES
dc.description.sponsorshipHUM-858 Literaturas Contemporáneas En El Ámbito Europeoes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Málagaes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses_ES
dc.subjectPerformance (Arte)es_ES
dc.subject.otherGender Performancees_ES
dc.subject.otherNeo-Victorianismes_ES
dc.subject.otherJudith Butleres_ES
dc.subject.otherLondon in literaturees_ES
dc.subject.otherSarah Waterses_ES
dc.subject.otherPeter Ackroydes_ES
dc.subject.otherAngela Carteres_ES
dc.subject.otherMusic Halles_ES
dc.titleGender Performance and Spatial Negotiation in the Neo-Victorian Noveles_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookes_ES
dc.centroFacultad de Filosofía y Letrases_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem