JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Libros, Capítulos de libros y Reseñas
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Libros, Capítulos de libros y Reseñas
    • Ver ítem

    ‘The Private Rooms and Public Haunts': Theatricality and The City of London In Michel Faber's The Crimson Petal and The White.

    • Autor
      Pettersson, Lin ElinorAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2013
    • Editorial/Editor
      Palgrave Macmillan
    • Palabras clave
      Londres - En la literatura - 18...
    • Resumen
      The Victorian period was a densely voyeuristic era in which visual forms of entertainment proliferated and the culture of spectacle stretched beyond the theatrical scene. The use of theatrical imagery for representing the city and the view of London as a stage has for centuries been a familiar concept. Today neo-Victorianism has turned the nineteenth century into a scene upon which present-day issues and concerns can be staged in Victorian guise. By incorporating the playfulness of neo-Victorian fiction to reimagine the past and give voice to the unheard, the view of urban life as a spectacle is intensified. In this chapter, I will examine the representation of London as a stage in Michel Faber’s The Crimson Petal and the White (2002) and pay special attention to the urban stroller, comparing male and female perspectives of the city. I will begin with a brief overview of neo-Victorianism in the twenty-first century and then consider the concept of theatricality in the nineteenth century — an idea I link to the neo-Victorian literary mode and subsequently use to approach Faber’s The Crimson Petal and the White.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/30333
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    El_copyright_de_esta_publicacion_pertenece_al_editor_en_exclusiva.pdf (38.70Kb)
    WHN 2013 Palgrave Chapter Pettersson.pdfEmbargado hasta: 2999-01-01 (207.0Kb)
    Colecciones
    • Libros, Capítulos de libros y Reseñas

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA