JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Mindfulness to regulate emotions: The Mindfulness and Emotional Intelligence Program (PINEP) and its adaptation to a virtual learning platform.

    • Autor
      Salcido, Liliana; Ramos-Díaz, Natalia SylviaAutoridad Universidad de Málaga; Jiménez Jiménez, Oliver; Blanca-Mena, María JoséAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2019-07-12
    • Palabras clave
      Mente; Inteligencia; Emociones; Psicología
    • Resumen
      The present study examines the effect of the Mindfulness and Emotional Intelligence Program (PINEP), adapted to the virtual learning platform Moodle where participants receive Mindfulness training in 12 sessions lasting an hour and a half. The sample consists of 89 people, assigned randomly to a control group on the waiting list and to an experimental group that undertakes the training. The results indicate that the participants who completed PINEP showed improvement in the variables of health, empathy and mindfulness, in comparison with the participants of the group on the waiting list.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/30221
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1016/j.ctcp.2019.07.003
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    texto Mindfulness to regulate emotions The Mindfulness and Emotional Intelligence Program (PINEP) and its adaptation to a virtual learning platform.pdf (244.2Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA