JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Evolution of Men's Image in Fashion Advertising: Breaking Stereotypes and Embracing Diversity.

    • Autor
      Carrasco-Santos, María JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Cristófol-Rodríguez, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Begdouri- Rodríguez, Ismael
    • Fecha
      2024-01-12
    • Editorial/Editor
      MDPI
    • Palabras clave
      Moda - Aspectos sociales
    • Resumen
      Abstract: Investigates whether societal and fashion evolution has contributed to a departure from traditional stereotypes. The research methodology comprised three phases: content analysis, surveys, and in-depth interviews with an expert panel, examining how men’s clothing has been communicated in fashion over a span of 50 years, with a focus on three renowned brands: Lacoste, Burberry, and Hugo Boss. The findings reveal a notable shift in fashion advertising targeting men, characterized by increased racial diversity among models and a more diverse depiction of attitudes and poses. However, homosexual or bisexual couples remain largely unrepresented. The study highlights the influence of advertising on shaping the image of the “new man”, evident through the diminishing gender boundaries in clothing and accessories and the persistent struggle to break free from stereo- types. The study underscores the significance of ongoing efforts to promote diversity and inclusivity in fashion advertising
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/29791
    • DOI
      https://dx.doi.org/https://doi.org/10.3390/jtaer19010011
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    JCR Q1 JTAER Evolution of Men´s.pdf (325.6Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA