JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Exploring the impacts of interactions, social presence and emotional engagement on active collaborative learning in a social web-based environment.

    • Autor
      Molinillo-Jiménez, SebastiánAutoridad Universidad de Málaga; Aguilar-Illescas, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Anaya-Sánchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Vallespín-Arán, María LuisaAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2018-05-03
    • Editorial/Editor
      Elsevier
    • Palabras clave
      Enseñanza - Innovaciones; Tecnología educativa; Enseñanza superior - Efectos de las innovaciones tecnológicas
    • Resumen
      This study examines the influence of social presence, interactions (student-student and teacher-student) and emotional engagement on active learning within the context of social web-based collaborative learning (SWBCL). In order to accomplish this objective, an empirical study was conducted with 416 students from two universities, organized into groups of 4 or 5 students, who were instructed to complete a collaborative project over the course of one semester. At the end of the project, the students filled out a questionnaire and the resulting data was analyzed using the partial least squares (PLS) technique. The results suggest that social presence and teacher-student interaction have a positive influence on students’ active learning, both directly and indirectly, through emotional engagement. This variable also mediates the influence of student-student interactions, which have a less significant impact on active learning than the other analyzed variables. Consequently, this study offers important contributions to the study and practice of active learning in a SWBCL environment.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/28488
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2018.04.012
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Molinillo et al 2018 Exploring the impacts of interactions.pdf (568.3Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA