JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Relationships and tensions between the curricular program and the lived curriculum. A narrative research.

    • Autor
      Martín-Alonso, DiegoAutoridad Universidad de Málaga; Sierra-Nieto, José EduardoAutoridad Universidad de Málaga; Blanco-García, NievesAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2021-07-06
    • Editorial/Editor
      Elsevier
    • Palabras clave
      Educación - Investigación
    • Resumen
      This research focused on the relationships that teachers and students establish with curricular programs, the tensions they experience, and the effects this has on shaping the classroom experience. The study employed a narrative research approach using observation and conversational interviews, with fieldwork conducted over two school years with two teachers. It was found that (1) the teaching profession juggles between the two curricular worlds (the curricular program and the lived curriculum), (2) inherent educational practice tensions were generated, and (3) methods needed to be identified to harness these tensions fruitfully to avoid conflict.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/27318
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2021.103433
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Martín-Alonso, Sierra y Blanco 2021 Relationships and tensions between the curricular program and the lived curriculum.pdf (341.2Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA