JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Analysing efficiency and performance universities by combining composite indicators and data envelopment analysis.

    • Autor
      El-Gibari-Ben-Said, SamiraAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Núñez, TrinidadAutoridad Universidad de Málaga; Ruiz-de-la-Rúa, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2023
    • Palabras clave
      Universidades - Evaluación - Modelos matemáticos
    • Resumen
      The purpose of this paper is to analyse universities by using a novel combination of methodologies, which allows the joint use of a multicriteria reference point technique and the data envelopment analysis from different compensatory scenarios. Therefore, all the aspects considered relevant for the assessment of university performance and efficiency are considered in the analysis. The findings of this research highlight the convenience to assess university performance by using both compensatory scenarios, allowing the decision maker to detect improvement areas, rather than just giving an overall performance measure. The analysis is illustrated using data of 47 Spanish public universities for the academic year 2016-2017. Specifically, the results show that 18 universities are efficient in the compensatory scenario, and 17 in the non-compensatory one, while only 14 are efficient in both scenarios. In general, most universities tend to be less inefficient when the overall performance is considered (21 out of 47).
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/27074
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Abstract_ASEPELT.pdf (122.0Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA