JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    All you wished DeepL could do : Post-editing (PE) as a Fundamental Competence in Translators Training

    • Autor
      Varela-Salinas, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Mihalache, Iulia
    • Fecha
      2023-03-31
    • Palabras clave
      Aprendizaje automático (Inteligencia artificial); Traducción automática
    • Resumen
      In recent years, neural machine translation systems have achieved a quite reasonable quality of their output, depending on certain factors. As a trainer, we decided to use the post-editing process of machine translated texts as oportunity for didactics. Focusing on machine translation errors can be used as a way to improve command of both the mother tongue and the second language. This presentation delves into direct translation (DE–ES) of general economic texts published by general print media. The final aims are: - to identify and classify error tendencies - to transfer this knowledge to the students so they can improve their command of mother (active) and work language (passive) - to enhance translation quality and performance and, as a result, to achieve higher academic grades
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/26254
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Timisoara_conference presentation_RIUMA (2).pdf (430.0Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA