JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    How to make the participatory social documentary a tool for educational inclusion?

    • Autor
      Rascón-Gómez, María TeresaAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Fernández-Delgado, FlorencioAutoridad Universidad de Málaga; Calderón-Almendros, IgnacioAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2023
    • Palabras clave
      Docencia; Discriminación; Marginación; Cine documental-Aspectos sociales
    • Resumen
      The participatory social documentary has shown great potential as a research tool for social and educational transformation. Under the critical paradigm and the methodological alternative of participatory action-research, this documentary aims to provoke transformations, turning all the subjects involved (filmmakers, protagonists and spectators) into protagonists and narrators of the story. To do this, a group of activists for inclusive education and a team of university researchers, accompanied by the filmmaker Cecilia Barriga, come together to create a documentary piece that seeks to make viewers aware of the suffering of people who are discriminated at schools because of their gender, race or disability, as well as to involve them in transforming these conditions.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/26177
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    How to make the participatory social documentary a tool for educational inclusion?.pdf (109.5Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA