JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Financial knowledge of pre-university students: age and gender

    • Autor
      Ruiz-Palomo, DanielAutoridad Universidad de Málaga; Galache-Laza, María TeresaAutoridad Universidad de Málaga; Cisneros-Ruiz, Ana JoséAutoridad Universidad de Málaga; García-Lopera, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022
    • Palabras clave
      Finanzas - Educación
    • Resumen
      Financial education is essential to improve the well-being of society at large by avoiding, to a large extent, erroneous financial decisions. It is, therefore, necessary to inculcate adequate financial literacy from an early age. The aim of this paper is to identify the possible effects of age and gender on the acquisition of financial literacy, exploring the potential interrelationships between them. Applying a set of multilevel (mixed effects) regression models to a sample of 9,917 pre-university students from 175 training centres in Andalusia, our results show that age and gender are significantly related to the pre-university student’s financial literacy. Moreover, gender plays a moderating role in the relationship between age and financial literacy acquisition. The results of this study have practical implications for teachers, students, school principals and educational planners because they help to understand better the critical factors in financial literacy at the pre-university level.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/25472
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Power-poInt_EiEEE_2022_161122.pdf (637.0Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA