JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Preservice primary teachers’ argumentative skills during their participation in a role play on nuclear energy

    • Autor
      Cruz-Lorite, Isabel María; Evagorou, Maria; Cebrián-Robles, DanielAutoridad Universidad de Málaga; Acebal, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022-09
    • Editorial/Editor
      Alicia Benarroch Benarroch
    • Palabras clave
      Profesores - Formación profesional - Congresos
    • Resumen
      This work presents preliminary results of a study on the use of role play on a socioscientific issue for the practice of argumentative skills of preservice primary teachers. The socioscientific issue addressed was the agreement of the Spanish Government and some energy companies for the closure of all Spanish nuclear power plants between 2025 and 2035. The structure and topics of the arguments used during the role-playing discussion were analysed. The results show that the participants use a large amount and variety of evidence and, to a lesser extent, formulate conclusions and justifications. Most of the arguments were on environmental topics, followed by the financial topics and social topics. Finally, the role play seems to be very adequate for the practice of the use of evidence, although the analysis of their quality remains to be done.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/25074
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Cruz-Lorite et al. (2022).pdf (194.8Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA