JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    A Qualitative Study on the Intercultural Educational Sensitivity of the Professors at the University of Malaga (Spain)

    • Autor
      Pareja-de-Vicente, DoloresAutoridad Universidad de Málaga; Alcalá-del-Olmo-Fernández, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Santos-Villalba, María Jesús; Leiva-Olivencia, Juan JoséAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2021-02-14
    • Editorial/Editor
      IOAP-MPDI
    • Palabras clave
      Educación intercultural
    • Resumen
      This paper deals with the intercultural sensitivity of professors of Educational Sciences at the University of Malaga (Spain). The methodological approach of the study was qualitative, and the research techniques for data collection were in-depth interviews. The main technique for analyzing the information was content analysis. The results of the study show that the majority of university teachers identify interculturality as a value and a pedagogical proposal of great importance. Thus, there is a need to promote intercultural competences and a critical view of culture. In conclusion, the study highlights the existence of difficulties in developing interculturality, which requires a change towards comprehensive training and education in values in the university context
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/25016
    • DOI
      https://dx.doi.org/https://doi.org/10.3390/educsci11020074
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    education-11-00074.pdf (269.1Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA