JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Ideal Internet usage and academic achievement: finding the right balance

    • Autor
      Ladrón de Guevara Rodríguez, María; López-Agudo, Luis AlejandroAutoridad Universidad de Málaga; Prieto-Latorre, ClaudiaAutoridad Universidad de Málaga; Marcenaro-Gutiérrez, Óscar DavidAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022-07
    • Palabras clave
      Internet en la enseñanza
    • Resumen
      Younger generations have grown up with the Internet. Far from being a purely information search engine, the Internet has become fully integrated into the way children live and learn today. It has changed the way children interact with each other and carry out their daily tasks. In this sense and given that children spend more and more time playing video games and on social networks, we have tried to analyse the impact that daily Internet use may have on 6th grade primary school students’ academic performance in Spain. To do so, we have used interval multiobjective programming, which allows us to identify usage patterns and students' traits that maximise their academic performance. Our results show that while daily use of social networks impairs academic performance, using the Internet to listen to music or search for information on other topics of interest helps to maximise students’ academic achievement.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/24584
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Ideal Internet usage and academic achievement.pdf (93.94Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA