Listar DOE - Artículos por título
Mostrando ítems 166-185 de 186
-
La Selección de candidatos a la formación docente en Finlandia. La relevancia de las disposiciones personales hacia la actividad docente
(2014-07-08)El presente artículo ofrece un análisis de contenido de la prueba específica de acceso a la universidad para aquellos que desean formarse como docentes en Finlandia, se centra en la importancia de la selección de los ... -
Ser dos en el aula: Las parejas pedagógicas como estrategia de co-enseñanza inclusiva en una experiencia de formación inicial del profe-sorado de secundaria
(Aula Abierta, 2017-07)Este trabajo aborda la “pareja pedagógica” como estrategia didáctica innovadora de corte inclusivo, que caracteriza una modalidad de enseñanza colaborativa (co-enseñanza). Esta estrategia requiere la implicación, intencional ... -
Siete itinerarios singulares y convergentes de formación en relación a las Lesson Studies. Las dimensiones del conocimiento práctico como ejes de análisis y posibilidades para la transformación de la práctica educativa
(Asociación Universitaria de Formación del Profesorado, 2015)Con el fin de contribuir al enriquecimiento de los procesos de formación del profesorado y atendiendo a un enfoque centrado en el conocimiento en la acción de Schön, en este artículo se presentan los siete estudios de casos ... -
Sostenibilidad Curricular: Una mirada desde las aportaciones del profesorado de la Universidad de Málaga
(Revista Internacional de Educación para la Justicia Social (RIEJS), 2020-05-15)El propósito de este estudio ha sido conocer las percepciones y competencias de los profesionales de la educación de la Universidad de Málaga en la puesta en práctica de la Educación para el Desarrollo Sostenible. Siguiendo ... -
Students’ Perception of the Importance of Facial Authentication Software in Moodle Tools.
(TEMPUS, 2017)Nowadays, the use of facial authentication software in distance education could help to guarantee the proper login of students in the Learning Management Systems. Also, facial software utilization in online activities ... -
Study of Portfolio in the Practicum: an Analysis of PLE-Portfolio
(2015)The specialized literature agrees to notice that even existing some conditions, it is not a generalized methodology at universities. In the new grades and knowledge areas is found the subject of external practices that ... -
Teachers' digital competence to assiststudents with functional diversity:Identification of factors through logisticregression methods
(British Educational Research Association, 2022-07-11)We are experiencing a serious health crisis due to COVID-19 that has a major impact on the field of education. The educational system therefore needs to be updated and innovated, with the addition of digital resources, to ... -
Technology to Improve the Assessment of Learning.
(Universitat de Barcelona, 2019-06-25)The methodologies of assessment are one of the indicators of quality in teaching, to the point that the idea "tell me how you evaluate and I’ll tell you how you teach" is very accepted. To that we can add, and with what ... -
The implementation of Small Private Online Courses (SPOC) as a new approach to education
(Springer, 2020-08-03)This article presents a study of the participants of a Small Private Online Course (SPOC) entitled “The Didactic Programming: Elements and Process of Elaboration” at the University of Málaga (Spain). Since the concept was ... -
The Influence of Students' Gender on the Use of Virtual Campuses. A Case Study.
(Pixel-Bit. Revista De Medios y Educación, 2021-01-01)A comparative analysis has been carried out in order to study the similarities and differences in the use and management of space and time by students, based on their gender. The study analyses the data records generated ... -
The process of mentoring and tutoring in lesson study in initial teacher training: two case studies
(Emerald, 2022-08-08)Purpose: This paper focusses on the tutoring process developed by three teachers during the implementation of two lesson studies (LSs) by students of the Bachelor of in Primary Education as a methodological strategy to ... -
Las TIC como estrategia de inclusión social. Análisis de un itinerario de segunda oportunidad educativa.
(Universidad de Málaga, 2022-06-01)Tras más de diez años de crisis económica a nivel global y después de los confinamientos sufridos por la ciudadanía con la ¡ pandemia mundial ocasionada por la COVID-19, nos encontramos una situación compleja con demoledores ... -
Tránsito de Educación Primaria a Educación Secundaria: Percepción del profesorado en formación inicial
(Universidad de Murcia, 2024)La transición de Educación Primaria (EP) a Educación Secundaria (ES) supone un cambio muy importante en el periodo educativo, donde aparecen grandes desafíos y amenazas que se deben identificar para que se produzca una ... -
Trayectorias docentes y contextos institucionales que promueven la equidad
(Universidad Autónoma de Madrid, 2024) -
Understanding governance at University: from management to leadership
(Emerald, 2019)Esta investigación examina la percepción del rol de los cargos de gestión intermedios contexto universitario desde perspectiva: descripción del cargo, tareas, habilidades necesarias y necesidad de convertirse en líderes ... -
Usability and satisfaction in multimedia annotation tools for MOOC
The worldwide boom in digital video may be one of the reasons behind the exponential growth of MOOC courses. The evaluation of a MOOC requires a great degree of multimedia and collaborative interaction. Given that videos ... -
Use of facial authentication in E-learning: a study of how it affects students in different Spanish-speaking areas.
(Inderscience, 2015-11-05)The authentication of students in E-learning is relevant to verify the assessment of distance learning students. Among diverse technologies for recognition, facial authentication (by means of biometrics) allows user ... -
Using specific test to access for initial teacher training.
(Universidad de Granada, 2018)Over recent years Finland has led the way in international research and studies into teacher recruitment and training. The number of people wishing to do a degree in teaching far exceeds the number of places available, ... -
Validity of the “Big Data Tendency in Education” Scale as a Tool Helping to Reach Inclusive Social Development
(MDPI, 2020-07)Big Data technology can be a great resource for achieving the Sustainable Development Goals in a fair and inclusive manner; however, only recently have we begun to analyse its impact on education. This research goal was ... -
Las vergüenzas del sistema educativo en tiempos de pandemia, y más allá
(Topos. Editorial del IPEHCS, 2022)La situación de pandemia que venimos arrastrando desde marzo de 2020 está teniendo consecuencias importantes en casi todos los ámbi- tos de nuestras vidas. Por un lado, nos está obligando a poner en práctica otras formas ...