Listar Didáctica de las Lenguas, las Artes y el Deporte - (DLAD) por título
Mostrando ítems 465-484 de 534
-
Study of the Influence of a Gamified Unit on Student's Motivation and Learning.
(2023)Higher education students are requested to learn an extensive variety of contents and develop a series of skills based on curricular standards. These demands usually differ considerably with pupils’ interests. As scholars ... -
Study of the Perceptions of Higher Education Students about the implementation of Pixton.
(2023)Nowadays, there are different digital tools that educators can apply to teach writing more efficiently. These devices focus on using comics to encourage students’ engagement while they are learning a foreign language by ... -
Substituting Sedentary Time With Physical Activity in Fibromyalgia and the Association With Quality of Life and Impact of the Disease: The al-Ándalus Project
(Wiley, 2019-02)Objective: There is an overall awareness of the detrimental health effects of sedentary time (ST) in fibromyalgia; however, data are limited on how replacement of ST with physical activity (PA) of different intensity may ... -
Sustainable Education, Emotional Intelligence and Mother–Child Reading Competencies within Multiple Mediation Models
(IOAP-MPDI, 2021-02-07)The influence of the family on the education of children is indisputable, and the mother plays a fundamental role as a direct influence on the educational process of children, especially on their reading competence. ... -
Taller de improvisación de cuentos infantiles
(2017-04-27)Se trata de un taller dirigido a proporcionar recursos para crear cuentos infantiles. El objetivo es aprender a improvisar cuentos utilizando herramientas y juegos de creación de argumentos, personajes y situaciones del ... -
Taller de poesía infantil: un espacio para la creación
(2018-05-18)Importancia de la poesía en Educación Primaria Los niños y la poesía ¿Cómo podemos utilizar la poesía en nuestras aulas? Otros talleres para trabajar la poesía en clase Importancia de la poesía en E. Primaria Fuente ... -
La tarea de reflexión compartida como instrumento dialógico de formación docente durante las Prácticas de Enseñanza
(2014-07-07)Esta comunicación expone la experiencia de uso de la tarea que se denominó “de Reflexión Compartida” durante un periodo de Prácticas del Grado en Educación Primaria por la Universidad de Málaga, que pretendía fomentar el ... -
El tatuaje como catarsis. Afrontando el acoso desde la Educación Artística
(2017-04-27)Esta comunicación versa sobre la experiencia de formación, innovación y coordinación vivida durante el primer cuatrimestre del presente curso académico en la asignatura de Educación en Artes Plásticas y Visuales del Grado ... -
TBW Assessment by Deuterium Dilution in Spanish Adolescents
(2013-12-18)INTRODUCTION: Total body water (TBW) assessment is a cornerstone in order to validate equations to estimate body composition components as fat mass and fat free mass. Deuterium dilution technique (D2DT) is considered the ... -
Teachers’ Roles and Teaching Styles
(2014-05-09)Whatever we teach, whatever we hope the students are going to learn, the experience is richer, more memorable and more motivating when we engage the emotions, and when we include an element of fun. In this session we are ... -
Teaching engineers to be persuasive
(2022)This study highlights an innovative educational project entitled ‘Dynamic Teaching through Communication Skills’ as well as forming part of joint initiative for Erasmus + Communities and Students Together (CaST) ... -
Teaching English: My Keys to succedd
(2015-11-26)La profesora en ejercicio María Jesús García-Fresneda impartió una conferencia sobre su experiencia de enseñanza del inglés y de gestión del aula de inglés en la etapa de Educación Primaria, en la que ejemplificó estrategias ... -
Teaching Methodologies and School Organization in Early Childhood Education and Its Association with Physical Activity
(MDPI, 2021-04-06)Early childhood represents a crucial period for child development. Physical activity is essential in this process, but studies show that children are very inactive and do not meet the recommended minimums. Due to the large ... -
Teaching Style in Physical Education and Changes of Daily Physical Activity after One Academic Year in Adolescents: GEOS Study
(2015-07-13)Increased Moderate-Vigorous physical activity (MVPA) and reduced sedentary time (ST) are key factors for a healthy lifestyle during childhood and adolescence. Studies have suggested that schools may be effective resources ... -
El teatro de sombras: base de una reflexión artística y pedagógica en el aula universitaria
(2020-12-22)Presentamos un conjunto de reflexiones pedagógicas y artísticas, concretadas por nuestro alumnado, tras su experiencia con el teatro de sombras en el aula Universitaria. Fue esta una de las actuaciones que desarrollamos ... -
Técnicas cooperativas para el desarrollo de competencias artísticas en la comunicación visual.
(2019-11-25)La intervención tiene lugar en la asignatura Artes Plásticas y Comunicación Visual en la Escuela Infantil a raíz de que la docente comprueba que con alta frecuencia el alumnado muestra inhibición y escasa creatividad en ... -
As Tecnologias de Informação e Comunicação na Formação Inicial de Professores: uma Prática Educativa na Escola Superior de Educação João de Deus.
(Universidad de Málaga, Servicio de Publicaciones, 2009) -
Las tecnologías digitales en la etapa adolescente: usos, consecuencias y programas para fomentar un uso responsable.
(2022)This theoretical work addresses the use and consumption of digital technologies in adolescence, as well as the consequences of their abuse and the programmes developed by different organisations to promote responsible ... -
Tendencias en la fuerza dinámica e isométrica en escolares de 11 años de edad: 1996-2016
El objetivo de este estudio fue comparar los resultados en las pruebas de la batería EUROFIT de salto horizontal, abdominales y suspensión en barra. Para ello se contó con una muestra de 1100 escolares, todos ellos con ... -
Tendiendo puentes entre la educación formal y no formal: Un Programa Intensivo Inclusivo Inside out/ Outside in
(2016-09-13)El propósito de esta comunicación es exponer el proceso de gestación y las características de un Curso Intensivo de formación docente dentro de un proyecto aprobado en la convocatoria de Proyectos de Asociaciones estratégicas ...