JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Competences and values to understand students' entrepreneurial intentions

    • Autor
      Ventura-Fernández, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Martínez-Martínez, Sofía Louise
    • Fecha
      2021-09
    • Palabras clave
      Estudiantes universitarios - Trabajos empresariales
    • Resumen
      Entrepreneurship is based on human capital, as the development of entrepreneurial activities comes from people committed to society, change and innovation. The generation of entrepreneurial human capital is one of the roles of the Entrepreneurial University, fostering entrepreneurial competences and values within the organization. This study analyses the influence of those factors, intrinsic and extrinsic to the individual, on the generation of Entrepreneurial Intentions (EI). Based on a sample of 420 university students from various degrees and faculties, the present study develops a structural equation model that explain the influence of values and six key entrepreneurial competences on EI, applying the Theory of Planned Behaviour (TPB) as a theoretical approach. The first results show that not all entrepreneurial competences have a significant influence on the formation of EI. Moreover, their effect differs for each of the three dimensions of the TPB. On the contrary, values influence EI across all three dimensions.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/23047
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Competences and values to understand students' EI.pdf (9.444Mb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA