JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    A problem-/case-based learning approach as an useful tool for studying glycogen metabolism and its regulation

    • Autor
      García-Ponce, Ángel Luis; Martínez-Póveda, Beatriz AmparoAutoridad Universidad de Málaga; Blanco-López, ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Rodríguez-Quesada, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Suárez-Marín, María FernandaAutoridad Universidad de Málaga; Alonso-Carrión, Francisco JoséAutoridad Universidad de Málaga; Medina-Torres, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2020-09-23
    • Palabras clave
      Aprendizaje por experiencia; Metabolismo - Alteraciones; Metabolismo - Regulación; Glucógeno
    • Resumen
      Metabolism and its regulation is one of the most complex and difficult topics for students learning biochemistry. A problem-/case-based learning (PBL) approach can be useful to help biochemistry students to fulfill the goal of acquiring an integrated view of metabolism and its regulation. The present article describes our experience enrolling volunteer students to learn glycogen metabolism making use of a design-based research methodology to develop teaching learning sequences focused on a PBL approach. Enrolled undergraduate students had better final scores than those students that did not participates. Furthermore, enrolled students were satisfied with the experience, finding it interesting, formative, and challenging.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/19823
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1002/bmb.21449
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    2020-08-21-BAMBED-20-0056.R1_Proof_hi.pdf (424.5Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA