JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    The balance between cognitive and non-cognitive aspects of students’ well-being: a quantitative analysis

    • Autor
      González-Gallardo, Sandra; Marcenaro-Gutiérrez, Óscar DavidAutoridad Universidad de Málaga; Luque-Gallego, MarianoAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2019-07-02
    • Palabras clave
      Estudiantes -- Rendimiento; Bienestar, Economía del
    • Resumen
      The objective of this work is to determine which students’ characteristics (of the 8th grade Spanish students) allow them finding a balance among different dimensions of well-being. Firstly, in order to measure the students’ well-being, we built four synthetic indexes related to anxiety, motivation, belonging to the educational centre and bullying. Then, different models are estimated using as explained variables those indexes and condition on students’ sociodemographic characteristics, use of ICTs, hours of study and a proxy for maturity. Based upon the estimated parameters a multiobjective problem is defined; the problem is solved with multiobjective programing using an achievement scalarazing function. The results allow to characterize the profile of those students who achieve an optimal balance among the different aspects of well-being evaluated, which may be used to design educational policies aimed at improving simultaneously cognitive and non-cognitive measures of students performance.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/17924
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Abstract RIUMA.pdf (122.2Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA