JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Parents’ and students’ gender-interaction: the effect of parental expectations

    • Autor
      Marcenaro-Gutiérrez, Óscar DavidAutoridad Universidad de Málaga; Prieto-Latorre, ClaudiaAutoridad Universidad de Málaga; López-Agudo, Luis AlejandroAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2018-07-23
    • Palabras clave
      Rendimiento académico
    • Resumen
      The study of the effect on students’ academic achievement of their parents’ expectations has been widely explored; nevertheless, most of the existing evidence for the Spanish case is purely correlational and subject to endogeneity, due to the lack of longitudinal information. The current research intends to provide further insight into this subject by analysing whether parental expectations play a relevant role in determining students’ progression from primary to secondary education, and the use of time fixed effects let to deal with the mentioned problems. This progression is studied by analysing the effect of parental expectations on students’ academic achievement and their likelihood of grade repetition. In addition, all possible interactions between parents’ and children’s genders are explored to study this issue.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/16331
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    AbstractRIUMA.pdf (126.4Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA