JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Parents' and Children's Gender: the effect of parental expectations in children's performance

    • Autor
      Prieto-Latorre, ClaudiaAutoridad Universidad de Málaga; Marcenaro-Gutiérrez, Óscar DavidAutoridad Universidad de Málaga; López-Agudo, Luis AlejandroAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2018-06-26
    • Palabras clave
      Rendimiento académico
    • Resumen
      Parental expectations have been found in the literature to explain their children’s academic achievement. Nevertheless, most of the evidence on this issue is the result of the endogeneity of parental expectations when explaining students’ performance. In this context, we propose to solve this issue by using longitudinal data for the education period of the transition between primary and secondary education, employing time fixed effects to analyse the effect of parental expectations on students’ progression – being the latter measured by students’ academic achievement and their likelihood of grade repetition. We go more into depth on this issue by the study of gender differences of this effect, using all possible combinations between parents’ and children’s genders. Our results have shown that higher fathers’ and mothers’ expectations improve students’ progression, but parents seem to be more demanding with girls in terms of levels of education.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/16016
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    rESMarcenaroPrietoLopezAgudo.pdf (210.3Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA