JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Tesis doctorales
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Tesis doctorales
    • Ver ítem

    Música y polisemia. Folklore y Flamenco en Iberia de Albéniz

    • Autor
      Padial Garrido, Cristina Alba
    • Director/es
      Muñoz-Luna, Rosa MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Jurado-Navas, AntonioAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2016
    • Editorial/Editor
      Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica
    • Palabras clave
      Albéniz, Isaac. Iberia - Crítica e interpretación - Tesis doctorales
    • Resumen
      Iberia by Isaac Albéniz is a piano masterpiece and a crucial piece in the Spanish musical panorama. In order to understand it and interpret it correctly, we need to analyse its historical context and the musical events that occurred during the life of Albéniz. Firstly, great changes in the Spanish musical scene during the second half of the 19th century (the debate for the creation of the National Opera, the Spanish Zarzuela, musical nationalism and the exaltation of popular music). Secondly, the separation between flamenco and folklore through the professionalisation of flamenco artists in the so-called café-cantantes. Finally, it is worth mentioning the French modernism that would accompany Albéniz in the change of the century. Being a formal musical composition, Iberia is impregnated with Spanish popular music elements recreated by the author. The main objective of this study is to identify those elements and then understand their process of elaboration.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/13177
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    TD_PADIAL_GARRIDO_Cristina_Alba.pdf (6.056Mb)
    Colecciones
    • Tesis doctorales

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA