JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Pérez-Fernández, Javier"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 21-30 de 30

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Motorcycle final drive geometry optimization on uneven roads 

        Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Pérez-Fernández, Javier; Mata-Bago, José Enrique; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2019-09-30)
        The design of transmission systems plays an important role in the dynamic performance of motorcycles. It is well known that power delivery and stability in motorcycles is strongly affected by the geometry of the final ...
      • Non-Ideal Joints and Friction: A Study on Motorcycle Front Suspension Dynamics. 

        Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Pérez-Fernández, Javier; Escalera-Zamudio, Agustín; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (2024)
        The front suspension of motorcycles plays a crucial role in their dynamic behavior. Throughout history, various types of frontsuspension have been employed in numerous motorcycles [1,2], including telescopic fork, front ...
      • Non-intrusive determination of shock absorber characteristic curves by means of evolutionary algorithms 

        Carabias-Acosta, EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Fernández, Javier; Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo (Elsevier, 2023-01-01)
        The fault detection in the components of the suspension system of road vehicles is of great importance. The optimal performance of the suspension system has a big influence on the safety and stability of a vehicle. Vehicle ...
      • On-line learning applied to spiking neural network for antilock braking systems 

        Pérez-Fernández, Javier; Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Sánchez-Andrades, IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Nybacka, Mikael; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2023-09-18)
        Computationally replicating the behaviour of the cerebral cortex to perform the control tasks of daily life in a human being is a challenge today. First, … Finally, a suitable learning model that allows adapting neural ...
      • Path-following control using spiking neural networks associative maps 

        Pérez-Fernández, Javier; Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Shyrokau, Barys (Elsevier, 2025-05-23)
        Bio-inspired control systems attract significant interest in the scientific community. The advantage of neural systems lies in their ability to adapt to control processes. Path-following tasks in automated vehicles and ...
      • Prácticas en Ingeniería de Vehículos: Programación en MATLAB del procesado de datos experimentales en ensayos de neumáticos. 

        Pérez-Fernández, Javier; Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Sánchez-Andrades, IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Carabias-Acosta, EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (2022-07-21)
        En ingeniería de vehículos, la experimentación es clave para comprender la interacción del vehículo con el asfalto. El estudio de la dinámica no lineal del contacto es motivo continuo de investigación, donde el enfoque ...
      • Procedimiento para medir las características de fricción en una carretera mediante una modificación de la fórmula mágica 

        Pérez-Fernández, Javier; Velasco, Juan Manuel; Hernández, Pedro; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Guerra-Fernández, Antonio JesúsAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-10-15)
        Conocer el coeficiente de fricción en el contacto rueda-calzada tiene mucha importancia ya que es un factor fundamental en los accidentes de tráfico. Por este motivo hay muchos trabajos en la literatura que han tratado de ...
      • Regenerative Intelligent Brake Control for Electric Motorcycles 

        Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Fernández, Javier; Velasco García, Juan María; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga (MDPI, 2017)
        Vehicle models whose propulsion system is based on electric motors are increasing in number within the automobile industry. They will soon become a reliable alternative to vehicles with conventional propulsion systems. The ...
      • A traction Control System based on Co-evolutionary Learning in Spiking Neural Networks (SNN) 

        Pérez-Fernández, Javier; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (2018-07-30)
        A traction control system is designed and trained for different road conditions with co-evolutionary learning based on a genetic algorithm. Common solutions do not consider the variation and oscillation created in the ...
      • UMA Racing Team: una experiencia en participación en competiciones universitarias. 

        Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Pérez-Fernández, Javier; Velasco García, Juan María; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga (2021)
        En este trabajo se presenta la experiencia del equipo UMA Racing Team de la Universidad de Málaga en la competición Motostudent. Esta competición consiste en el diseño de una motocicleta de competición por parte de estudiantes ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA