JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Castillo-Aguilar, Juan Jesús"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 21-40 de 49

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Estimación de la resistencia a la rodadura en neumáticos mediante banco de ensayos de tracción-compresión 

        Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Pérez-Fernández, Javier; Carabias-Acosta, EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (AEIM, 2021-10-20)
        La resistencia a la rodadura constituye alrededor del 20 % del consumo energético en automóviles. Más del 90 % del impacto medioambiental de los neumáticos se atribuye a la energía perdida en la rodadura. Cada vez más, los ...
      • Evaluación de algoritmos de control para sistemas ABS en motocicletas 

        Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Guerra-Fernández, Antonio JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Carabias-Acosta, EnriqueAutoridad Universidad de Málaga (2016-11-14)
        El sistema de frenado es probablemente el equipamiento de seguridad activa más importante de los vehículos automóviles. La implantación de sistemas de control de frenado y tracción y el esfuerzo científico se están centrando ...
      • Evaluation of the influence of the speed, preload and span length on the contact forces in the interaction between the pantograph and the overhead conductor rail 

        Simarro-Vega, MontserratAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Postigo-Pozo, SergioAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2021)
        The Overhead Conductor Rail is one of the methods to transmit energy to a moving train. This power feeding system has some advantages compared to the conventional overhead catenary system. However, its use is still mainly ...
      • Evolutionary optimization of a motorcycle traction control system based on fuzzy logic. 

        Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Carabias-Acosta, EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Ortiz-Fernández, AntonioAutoridad Universidad de Málaga (IEEE, 2014-11-13)
        Braking and traction control systems are fundamental vehicle safety equipments. The first ones prevent the wheels from locking, maintaining, when possible, the handling of the vehicle under emergency braking. While the ...
      • Influence of main operating conditions on contact wire wear of rigid catenary lines 

        Simarro, Monserrat; Postigo-Pozo, SergioAutoridad Universidad de Málaga; Casanueva, Carlos; Rodriguez-Tembleque, Luis; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2024-08)
        A validated overhead conductor rail and a well-known wear model have been programmed to perform closer-to- reality simulations. Reliable wear rate estimates for two configurations of overhead conductor rails and three models ...
      • Influence of system dynamics in brake blending strategies for electric vehicles 

        Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Fernández, Javier; Velasco García, Juan María; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-09-17)
        Regenerative and friction braking blending strategies need to consider both system dynamics in order to optimize their performance. Usually, the priority in electric vehicles is battery regeneration through electric braking ...
      • Influence of tire dynamics on a braking process with ABS. 

        Pérez-Fernández, Javier; Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Velasco García, Juan María; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2021)
        This article analyzes the influence of the proper modeling of the anti-lock brake system control loop components. Both the use of a stationary tire model and not considering the delays due to measurement, estimation, and ...
      • Influencia de la temperatura y la velocidad en la dinámica del contacto neumático carretera 

        Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Pérez-Fernández, Javier; Velasco García, Juan Manuel; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (2020-03-11)
        En el contexto de los sistemas de seguridad activa en vehículos, los neumáticos juegan un papel fundamental. Un conocimiento más preciso del comportamiento del neumático conlleva directamente una mejora de la seguridad ...
      • Low-Cost FPGA-Based Electronic Control Unit for Vehicle Control Systems 

        Pérez-Fernández, Javier; Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Velasco García, Juan María; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (MDPI, 2019)
        The development of new control algorithms in vehicles requires high economic resources, mainly due to the use of generic real-time instrumentation and control systems. In this work, we proposed a low-cost electronic control ...
      • Low-Cost Surface Classification System Supported by Deep Neural Models 

        Sánchez-Andrades, IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Velasco García, Juan María; Sánchez Lozano, Miguel; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (2021-08-18)
        Determining the surface on which a vehicle is moving is vital information for im-proving active safety systems. Performing the surface classification or estimating adherence through tire slippage can lead to late action ...
      • Metodología experimental para la identificación de parámetros de suspensión en vehículos automóviles 

        Carabias-Acosta, EnriqueAutoridad Universidad de Málaga (UMA Editorial, 2022-07-20)
        El objetivo de esta Tesis es el desarrollo de un método de evaluación de los componentes del sistema de suspensión en vehículos automóviles, sin desmontaje de los mismos, cuyos resultados puedan utilizarse para determinar, ...
      • Modeling of an Overactuated Vehicle in Simscape Multibody for the Characterization of Suspension and Steering Actuation Systems. 

        Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Pérez-Fernández, Javier; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        Overactuated systems are increasingly among us. They are used for applications in vehicles, aeronautics and robotics, among others [1, 2]. These systems have a number of advantages, among which we can mention that there ...
      • Modeling of the Influence of Operational Parameters on Tire Lateral Dynamics 

        Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Pérez-Fernández, Javier; Sánchez-Andrades, IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (IOAP-MPDI, 2022-08-24)
        Tires play a critical role in vehicle safety. Proper modeling of tire–road interaction is essential for optimal performance of active safety systems. This work studies the influence of temperature, longitudinal vehicle ...
      • Modeling of tire vertical behavior using a test bench 

        Carabias-Acosta, EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Velasco García, Juan María; Pérez-Fernández, Javier; Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo[et al.] (IEEE, 2020)
        Tire models are of great importance for precise investigations of vertical vehicle dynamics, including vehicular safety and riding comfort. An adequate modeling of the tire is crucial to properly reproduce vehicle vertical ...
      • Motorcycle final drive geometry optimization on uneven roads 

        Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Pérez-Fernández, Javier; Mata-Bago, José Enrique; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2019-09-30)
        The design of transmission systems plays an important role in the dynamic performance of motorcycles. It is well known that power delivery and stability in motorcycles is strongly affected by the geometry of the final ...
      • Non-Ideal Joints and Friction: A Study on Motorcycle Front Suspension Dynamics. 

        Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Pérez-Fernández, Javier; Escalera-Zamudio, Agustín; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (2024)
        The front suspension of motorcycles plays a crucial role in their dynamic behavior. Throughout history, various types of frontsuspension have been employed in numerous motorcycles [1,2], including telescopic fork, front ...
      • Non-intrusive determination of shock absorber characteristic curves by means of evolutionary algorithms 

        Carabias-Acosta, EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Fernández, Javier; Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo (Elsevier, 2023-01-01)
        The fault detection in the components of the suspension system of road vehicles is of great importance. The optimal performance of the suspension system has a big influence on the safety and stability of a vehicle. Vehicle ...
      • On-line learning applied to spiking neural network for antilock braking systems 

        Pérez-Fernández, Javier; Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Sánchez-Andrades, IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Nybacka, Mikael; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2023-09-18)
        Computationally replicating the behaviour of the cerebral cortex to perform the control tasks of daily life in a human being is a challenge today. First, … Finally, a suitable learning model that allows adapting neural ...
      • Prácticas en Ingeniería de Vehículos: Programación en MATLAB del procesado de datos experimentales en ensayos de neumáticos. 

        Pérez-Fernández, Javier; Alcázar-Vargas, Manuel Gonzalo; Sánchez-Andrades, IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Carabias-Acosta, EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (2022-07-21)
        En ingeniería de vehículos, la experimentación es clave para comprender la interacción del vehículo con el asfalto. El estudio de la dinámica no lineal del contacto es motivo continuo de investigación, donde el enfoque ...
      • Procedimiento para medir las características de fricción en una carretera mediante una modificación de la fórmula mágica 

        Pérez-Fernández, Javier; Velasco, Juan Manuel; Hernández, Pedro; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Guerra-Fernández, Antonio JesúsAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-10-15)
        Conocer el coeficiente de fricción en el contacto rueda-calzada tiene mucha importancia ya que es un factor fundamental en los accidentes de tráfico. Por este motivo hay muchos trabajos en la literatura que han tratado de ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA