
- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Herrera-Pastor, David"
Mostrando ítems 21-26 de 26
-
State of Social Pedagogy in Spain
Herrera-Pastor, David(2017-09-15)
La presente comunicación ilustra, de manera breve, el estado en el que se encuentra la Pedagogía Social en España. Se trata de una revisión muy genérica en la que se pone de manifiesto lo incipiente de su situación, ... -
The counter-narrative of an ‘unaccompanied minor’-young offender in Spain: Lessons to be learnt for policies and practice
Herrera-Pastor, David; Redondo-Castro, Cristina
; Payá-Gómez, Marcos A.; Molina-Cuesta, Lorena
(Whiting, 2024)
Unaccompanied Foreign Minors (UFM) are often framed as criminals, rather than as at-risk children. This paper analyses the case of Ibrahim, a Moroccan boy who had both identities (migrant and offender), but whose case ended ... -
‘The tyranny of projects’: Experiences and challenges faced by socio-educational action professionals in Spain.
Herrera-Pastor, David; Sevillano Monje, Verónica; Crecente Dapena, María; Martín Gutiérrez, Ángela (2025-03-12)
This article is the result of the European Project (Key Action KA203) called ‘LEMA “Learning from the Margins” Social inclusion of highly marginalised young people urban settings’ (ref.: 2019-1-DK01-KA203-060285). The ... -
Trabajo sociopedagógico en red para promover resiliencia en una comunidad marginada.
Herrera-Pastor, David(2018-11-29)
Esta comunicación se desprende de una investigación (financiada por la Junta de Andalucía) que se está concluyendo en una barriada marginada de la ciudad de Málaga. La investigación se titula: Trabajo en red y atención ... -
Understanding contemporary family support: Reflections on theoretical and conceptual frameworks.
Herrera-Pastor, David; Frost, Nick; Devaney, Carmel (Whiting and Birch, 2020-05-18)
Family Support is a transdisciplinary field made up of practices and knowledge from different areas, theories and approaches. This article strives to contribute to the development of this complex epistemological foundation ... -
Valoración positiva de la innovación por parte del alumnado
En esta comunicación se va a compartir y analizar la respuesta que viene dando el alumnado que participa de la propuesta de aprendizaje presentada en la primera comunicación compartida en estas jornadas (titulada: Metodología ...