- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Quero-Gervilla, María José"
Mostrando ítems 21-38 de 38
-
Manual de Marketing y Comunicación Cultural.
Leal Jimenez, Antonio; Quero-Gervilla, María José (Dirección General de Universidades de la Consejería de Economía, Innovación y Ciencia de la Junta de Andalucía. Servicio de publicaciones de la Universidad de Cádiz, 2011)Manual de gestión cultural. Combina una perspectiva académica con utilidades de interés para el gestor cultural. -
Marketing cultural.
Quero-Gervilla, María José (Observatorio Cultural de las Universidades Públicas Andaluza, 2023)La revolución digital supone un gran reto a la vez que una gran oportunidad para las organizaciones culturales, que se enfrentan a un contexto que le brinda la oportunidad de romper con los formatos tradicionales para ... -
Marketing Cultural. El enfoque relacional en las entidades escénicas.
Quero-Gervilla, María José (Red ESpañola de Teatros, Auditorios y Circuitos de Titularidad Pública, 2003-03)Esta obra es el fruto de años de investigación sobre la gestión en entidades de servicios de exhibición de artes escénicas y parte de dos pretensiones básicas: 1. Realizar una aportación teórica sobre la gestión en las ... -
Marketing of professional services. The Case of El Cuartel: Managing Creative Services
Material Audiovisual en el que se abordan contenidos desarrollados en el marco de la asignatura Marketing de Servicios -
Marketing of professional services. The Case of MDG Advisors: In constant search for excellence
Material docente en inglés enmarcado en la asignatura Marketing de servicios que se acerca al tema de la gestión de marketing en los servicios profesionales a través del caso MDG Asesores. -
Marketing of professional services. The Case of MDG Advisors: In constant search for excellence
Entrevista a MDG Advisors en la que se abordan conceptos prácticos de gestión estudiados en la asignatura Marketing de Servicios -
El papel borroso de los actores vinculados en los sistemas de innovación.
Quero-Gervilla, María José (2023-06)Propósito: el propósito del documento es conectar el papel estratégico de los actores comprometidos en la superación de fronteras para mejorar los procesos dinámicos de integración de recursos y aumentar el tamaño de la ... -
Los públicos de la cultura.
Quero-Gervilla, María José (Secretaría General de Universidades de la Consejería de Economía, Innovación, Ciencia y Empleo de la Junta de Andalucía. Servicio de publicaciones de la Universidad de Cádiz, 2013)En los últimos años el desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación ha originado nuevas condiciones para la generación de valor en la economía y en el intercambio entre las empresas y sus clientes. ... -
The role of network ties in reaching radical innovation
Ventura-Fernández, Rafael; Quero-Gervilla, María José (2018-07-12)The purpose of this paper is to analyze how institutions can facilitate or inhibit radical innovation. The authors maintain that organizational radical innovation is necessary to maintain a competitive advantage and evolve ... -
The role of balanced centricity on service ecosystems development: an analysis of new business models
Purpose – The purpose of this paper is to propose that for a service ecosystem to arise, there is a need for all the stakeholders to seek for balanced centricity at the micro, meso and macro context. For new collaborative ... -
The role of institutions in achieving radical innovation.
Ventura-Fernández, Rafael; Quero-Gervilla, María José; Díaz-Méndez, Montserrat (Emerald Insights, 2019-09-03)The purpose of this paper is to analyze how institutions can facilitate or inhibit radical innovation. The authors argue that organizational radical innovation is necessary to maintain a competitive advantage and to evolve ... -
The system effects of linkages on actor disposition and source density: an approach to university-industry linkages.
Ventura-Fernández, Rafael; Quero-Gervilla, María José; Martínez-Martínez, Sofía Louise (Emerald Insights, 2023-03-28)Linkages play a strategic role in improving actor disposition and resource density in university–industry ecosystems. Due to the importance of interconnected ecosystems for the development of engaged universities, applying ... -
University Business Innovating
Quero-Gervilla, María José (2019-06-14)Purpose – The aim of the present paper is to explore whether in the context of universities as complex services, it is possible to develop new business models rooted in Service Dominant Logic (SDL), where the constituent ... -
Value co-creation as determinat of succcess in crowd-funding experiencesin the cultural sector
Quero-Gervilla, María José; Ventura-Fernández, Rafael; Santoja, Antonio (2014-02-07)The aim of the present study is to analyse the role of value co-creation on success crowd-funding experiences in the cultural sector. The relationships developed between actors can be considered as a type of collaborative ... -
Value proposition as a framework for value co-creation in crowd-funding ecosystem
Quero-Gervilla, María José; Ventura-Fernández, Rafael; Kelleher, Carol (2015-07-03)The present paper suggests that crowd-funding in the arts and cultural sector occurs within a complex service ecosystem, where six categories of value propositions frame eight value co-creation processes, namely through ... -
Value proposition as a framework for value co-creation in crowdfunding ecosystems.
Quero-Gervilla, María José; Ventura-Fernández, Rafael (SAGE, 2019)The aim of this article is to explore whether the ecosystem approach is required to understand the new service model of crowdfunding. The value proposition approach offers different interpretations for each of the eight ... -
Value-in-context in Crowd-funding ecosystems: how context frames value co-creation
Quero-Gervilla, María José; Kelleher, Carol; Ventura-Fernández, Rafael (2014-07-10)The aim of the present paper is to analyse if the phenomenon of crowd funding can be considered a service ecosystem, where all of the actors generate resources and co-create value for and within the system. A qualitative, ...