JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "González-Pasarín, Lucía"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-20 de 27

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • A qualitative study about changes that parents experience through a pilot parenting support program to improve the quality of contact visits in non-kinship foster care 

        González-Pasarín, Lucía; Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; García-Martín, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2023)
        Despite the important impact that contact with birth parents during non-kinship foster care can have on a child’s well-being, there are few psychoeducational programs aimed at improving the quality of visits. The purpose ...
      • Acercándonos a la realidad comunicativa de las nuevas generaciones: Telegram y tutorías. 

        González-Pasarín, Lucía; Quintero Felipe, María José; Prieto-Latorre, ClaudiaAutoridad Universidad de Málaga; Chamizo-Nieto, Francisco José; Molina-Ramírez, Sergio (2022)
        La crisis sanitaria SARS-CoV-2 (COVID-19) precipitó la digitalización de los espacios educativos, la virtualización de la docencia y de la comunicación docente-alumnado, sobre todo en el contexto universitario, en el cual ...
      • Aplicación piloto con familias biológicas del programa “Las visitas: un espacio de desarrollo familiar” 

        Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; González-Pasarín, Lucía (2021-06-17)
        Introducción: Una de las características más importantes del acogimiento familiar es que, en la mayoría de los casos, los niños mantienen visitas con sus familias de origen, con el principal objetivo de que no pierdan las ...
      • Changes in contact visit between foster care children and their birth family during the COVID-19 lockdown in Spain 

        González-Pasarín, Lucía; Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Oliver-Pece, JesúsAutoridad Universidad de Málaga (Libro de Actas EUSARF, 2021-09-03)
        The purpose of this communication is to present the effects of the Spanish lockdown because of the COVID-19 pandemic on the regime of family contact between foster children and their biological family. To maintain face-to-face ...
      • Checklist observacional para valorar la calidad de las visitas durante el acogimiento familiar. 

        García-Martín, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Salas-Martínez, María DoloresAutoridad Universidad de Málaga; González-Pasarín, Lucía (2023)
        Esta herramienta ha sido diseñada por del Grupo de Investigación sobre Acogimiento Familiar y Adopción (GIAFA) de la Universidad de Málaga (UMA) para evaluar la calidad de las visitas que mantiene el niño, la niña o ...
      • Evidence-based Standards in the Design of Family Support Programmes in Spain 

        Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Basells Bailón, Mª Ángels; González-Pasarín, Lucía; Espinosa Bayal, María Ángeles (Colegio Oficial de la Psicología de Madrid, 2023)
        El enfoque de parentalidad positiva ha puesto de manifiesto la importancia de apoyar a las familias en el ejercicio de las funciones asociadas a su rol parental y para que aumenten el bienestar de los niños. Los objetivos ...
      • Features of birth families with foster children in Andalusia 

        González-Pasarín, Lucía; Portillo Lobillo, María; Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Gómez, María Ángeles; Salas-Martínez, María DoloresAutoridad Universidad de Málaga; García-Martín, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Libro de Actas del Congreso, 2019-06-13)
        The aim of the presentation is to describe the personal features of biological families whose children are in non-kinship foster care and with whom they have face-to-face contact in Málaga, Granada and Jaén (provinces of ...
      • Features of non-kinship foster care children with birth family contact in Andalusia 

        Portillo Lobillo, María; González-Pasarín, Lucía; Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Salas-Martínez, María DoloresAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Gómez, María Ángeles; García-Martín, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Libro de Actas del Congreso, 2019-06-13)
        The aim of the presentation is to describe the personal features of non-kinship foster care children who have visits with their birth family in Málaga, Granada and Jaén (provinces of Andalusia, Spain). This study was funded ...
      • Improving the quality of visits during family foster care: Birth families experiences through a positive parenting programme. 

        González-Pasarín, Lucía; Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        This communication has the twofold objective of presenting, on the one hand, the first Spanish psychoeducational programme aimed at improving the quality of contact visits between foster children and their birth families, ...
      • Indicators of contact visit quality in non-kinship foster care: An observational checklist 

        García-Martín, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Salas-Martínez, María DoloresAutoridad Universidad de Málaga; González-Pasarín, Lucía (Wiley, 2023)
        This study explores whether the frequency and diversity of behaviours observed during contact visits may be used as indicators of visit quality. We observed 20 contact visits and quantified the frequency and diversity of ...
      • Is contact with birth parents beneficial to children in non-kinship foster care? A scoping review of the evidence 

        Ruiz-Romero, Kevin J.; Salas-Martínez, María DoloresAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Baena, Francisco JavierAutoridad Universidad de Málaga; González-Pasarín, Lucía (Elsevier, 2022-12)
        Many children in non-kinship foster care maintain contact with their birth parents, although debate continues about whether or not, or under what circumstances, it is beneficial to the child. In this scoping review we ...
      • Mejora de la calidad de las visitas durante el acogimiento familiar: Impacto de un programa psicoeducativo en las familias biológicas desde la perspectiva de las familias acogedoras y los profesionales de la protección a la infancia. 

        González-Pasarín, Lucía; Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        Introducción: Según la legislación, los niños que han sido separados de sus familias biológicas tienen derecho a mantener contacto con ellos, a fin de mantener los vínculos afectivos. Amplia es la literatura que recoge los ...
      • My Visits Book. A tool for improving contact visits in foster care 

        González-Pasarín, Lucía; Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Salas-Martínez, María DoloresAutoridad Universidad de Málaga (Libro de Actas EUSARF, 2021)
        The purpose of this communication is to present My Visits Book, an educational tool used as part of our psychoeducational intervention program Visits: A space for family development. The program is aimed at birth families ...
      • Observational Checklist for assessing the quality of contact visits during family foster care. 

        García-Martín, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Salas-Martínez, María DoloresAutoridad Universidad de Málaga; González-Pasarín, Lucía (Wiley, 2023-03-29)
        This study explores whether the frequency and diversity of behaviours observed during contact visits may be used as indicators of visit quality. We observed 20 contact visits and quantified the frequency and diversity of ...
      • El papel de la familia acogedora en las visitas durante el acogimiento familiar 

        Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; González-Pasarín, Lucía (2023)
        Uma das características mais importantes dos acolhimentos familiares é que as Crianças mantêm visitas e contactos com as suas familias de origem. Durante o acolhimento as visitas podem melhorar o bem-estar das crianças e ...
      • Perceived Impact of the COVID-19 Lockdown on the Family Context of Foster and Non-Foster Families 

        González-Pasarín, Lucía; Urbano-Contreras, Antonio; Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Oliver-Pece, JesúsAutoridad Universidad de Málaga (Child and Family Studies, 2021-12-06)
        The COVID-19 pandemic and the resulting lockdown have had a far-reaching impact across all levels of society. In Spain,severe restrictions were placed on people’s mobility, and leaving the home was only possible under ...
      • Perceived stress, resources and adaptation in relation to the COVID-19 lockdown in Spanish foster and non-foster families 

        Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Oliver-Pece, JesúsAutoridad Universidad de Málaga; González-Pasarín, Lucía; Urbano-Contreras, Antonio (Child & Family Social Work, 2021-08-24)
        The lockdown imposed as a result of the COVID-19 pandemic has placed unprecedented stress on families. The family is a key system in relation to child development, and when birth families are unable to meet their child's ...
      • Percepción de los acogedores sobre los programas de formación para el acogimiento familiar en Andalucía 

        Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; González-Pasarín, Lucía; González Martín, Enrique (2019-11-26)
        Extensa es la literatura científica sobre la educación formal, sin embargo, poco se conoce sobre ciertos ámbitos de la educación no formal, algunos muy específicos, como la formación de familias acogedoras. Incluso, dentro ...
      • Program Visits: A context for family development 

        Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; González-Pasarín, Lucía; Salas-Martínez, María DoloresAutoridad Universidad de Málaga (2022-06-23)
        Based on the importance of the contacts maintained in foster care, the present work is the consolidation of different research projects and publications carried out by the Foster Care and Adoption Research Group of the ...
      • Programa de preparación de las familias biológicas y acogedoras para mejorar la calidad de las visitas 

        Bernedo-Muñoz, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; González-Pasarín, Lucía; Salas-Martínez, María DoloresAutoridad Universidad de Málaga; Portillo Lobillo, María; Fernández-Gómez, María Ángeles; García-Martín, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Fuentes-Rebollo, María JesúsAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-04-04)
        Tras la trayectoria del grupo de investigación en acogimiento familiar, se pone de manifiesto la necesidad de mejorar la calidad de las visitas entre los niños en acogimiento con familia ajena y su familia biológica. En ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA