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    Listar por autor "Correia, Marisol B."

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      • Algarve hotel price determinants: A hedonic pricing model 

        Soler-García, Ismael PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gemar-Castillo, GermánAutoridad Universidad de Málaga; Correia, Marisol B.; Serra, Francisco (Elsevier, 2019)
        This study sought to assess customers' willingness to pay for a wide variety of characteristics and attributes of hotels in Portugal's Algarve region. After collecting nearly all the information available on TripAdvisor ...
      • Beyond physical accessibility: a bibliometric analysis about the influence of digital communication and the use of technology on inclusive tourism in WCAG 3.0 era—tourism for all from a more accessible content perspective 

        Fernández-Díaz, ElenaAutoridad Universidad de Málaga; deMatos, Nelson; Correia, Marisol B. (Springer Nature, 2025-04-23)
        This study aims to analyze the impact of digital communication and the use of technology in tourism. It also evaluates how new digital and technological trends, such as mobile applications and emerging virtual or augmented ...
      • Implications of blockchain technology for the future of tourism industry. 

        Sánchez-Teba, Eva MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Benítez-Márquez, María DoloresAutoridad Universidad de Málaga; Correia, Marisol B.; Vegas-Melero, José Jesús (2022)
        All the material published in scientific journals was analyzed using SciMAT software in order determine the state of the development of knowledge in relation to the application of blockchain technology in this sector and ...
      • Instagram as a Co-Creation Space for Tourist Destination Image-Building: Algarve and Costa del Sol Case Studies 

        Iglesias-Sánchez, Patricia PilarAutoridad Universidad de Málaga; Correia, Marisol B.; Jambrino-Maldonado, CarmenAutoridad Universidad de Málaga; De-las-Heras-Pedrosa, CarlosAutoridad Universidad de Málaga (Sustainability, 2020)
        Instagram is a popular social media platform. Its ability to convey feelings through photographs has become a valuable communication tool for tourism destination branding. The cases of two destinations in Southern Europe ...
      • Length of stay for tourists' inland trips. 

        Soler-García, Ismael PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gemar-Castillo, GermánAutoridad Universidad de Málaga; Correia, Marisol B. (Elsevier, 2018-05-05)
        This paper addresses the problems of scant research on the Province of Malaga's interior and heterogeneous results of research on length of stay. Based on a negative binomial regression model and data from 675 surveys, the ...
      • Más allá de la accesibilidad física: la influencia de la comunicación digital y el uso de la tecnología sobre el turismo: análisis bibliométrico 

        Fernández-Díaz, ElenaAutoridad Universidad de Málaga; deMatos, Nelson; Correia, Marisol B. (2023-02)
        En los últimos años el incremento de la digitalización en la sociedad, supone un reto para que cualquier persona independientemente de su discapacidad, pudiera desenvolverse en este medio sin ningún tipo de barreras ...
      • Predicting Bankruptcy in Tourist Accommodations: A Survival Analysis of Macroeconomics Indicators and Managerial Characteristics 

        Mena-Siles, David; Gemar-Castillo, GermánAutoridad Universidad de Málaga; Correia, Marisol B.; Rebelo, Sandra (2025-01-24)
        Introduction Survival analysis has evolved significantly, enhancing techniques and methods. Business survival is critical due to its economic and societal impacts. Insolvency prediction models act as valuable early warning ...
      • Retos en la gestión de destinos turísticos a partir de la innovación abierta 

        Iglesias-Sánchez, Patricia PilarAutoridad Universidad de Málaga; Correia, Marisol B.; Jambrino-Maldonado, CarmenAutoridad Universidad de Málaga (2016-12-21)
        Este trabajo analiza la implementación de la Innovación Abierta con el soporte de las redes sociales en destinos turísticos del sur de España. Un método cualitativo, la entrevista a gestores de los destinos de Andalucía ...
      • The climate index-length of stay nexus 

        Soler-García, Ismael PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gemar-Castillo, GermánAutoridad Universidad de Málaga; Correia, Marisol B. (Taylor & Francis, 2020-03-02)
        This study sought to analyze the effect of the climate of tourists’ region of origin on their length of stay in a specific inland destination as climate of origin has been ignored in previous analyses. The present study ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
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