- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "González Sánchez, Erika"
Mostrando ítems 1-6 de 6
-
Analysis of the role-playing game’s impact in the development of the argumentation from the students of science in A levels
Abstract: - The present work belongs to a line of investigation about the design, development and assessment of the role-playing game as an innovative methodological strategy for the teaching of sciences and the environmental ... -
Contribución del juego de rol al desarrollo de la competencia científica en educación secundaria. Percepciones del alumnado par-ticipante en una experiencia de juego de rol y dramatización sobre energías alternativas
El presente trabajo describe, en primer lugar, el diseño y puesta en práctica de una actividad de juego de rol y dramatización dirigida al desarrollo de la competen-cia científica en alumnado de segundo curso de educación ... -
Propuesta de actividad de juego de rol para trabajar los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) con alumnado de tercer ciclo de Educación Primaria
González Sánchez, Erika; Acebal, María del Carmen; Brero-Peinado, Vito Battista (Boletín ENCIC, Revista del Grupo de Investigación HUM-974, Volumen 3(2), p. 1 (2019), 2019)El presente trabajo constituye una propuesta teórica para trabajar los Objetivos de Desarrollo Sostenible con alumnado de tercer ciclo de Primaria a través de una actividad de juego de rol. Se basa en un trabajo anterior ... -
Role-playing game about Urban Solid Waste (USW) Incineration as a methodological strategy to deal with socio-environmental problems at secondary education
Nowadays, the main socio environmental problems, which are key topics in the development of Environmental Education (EE) programmes, are tackled from a transversal perspective in formal education. Pre-adolescents and ... -
The role-playing game as an innovative activity in the teaching of science to promote attitudes and healthy nutritional habits in students of secondary school
This research is part of the R&D project of Excellence "Development of competences in daily life problems through scientific practices of argumentation, investigation and modeling in secondary and university education", ... -
The role-playing game as an innovative didactic proposal to promote attitudes and values for the environment in High School science students
This research is part of the R&D project of Excellence "Development of competences in daily life problems through scientific practices of argumentation, investigation and modeling in secondary and university education", ...