JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Peláez-Fernández, María Angeles"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-9 de 9

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Burnout, work engagement and life satisfaction among Spanish teachers: The unique contribution of core self-evaluations. 

        Peláez-Fernández, María Angeles; Mérida-López, Sergio; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2022-05-25)
        The aim of this study was to examine burnout and engagement dimensions as predictors of life satisfaction in a sample of 531 Spanish teachers. We also aimed to examine the additional contribution of core self-evaluations ...
      • Construyendo puentes: Cómo el apoyo escolar puede mejorar la salud mental en la adolescencia. 

        Yudes Gómez, Carolina; Chamizo-Nieto, María Teresa; Peláez-Fernández, María Angeles (2024)
        La adolescencia se considera una etapa de desarrollo con alta vulnerabilidad a problemas de salud mental. Estudios previos han establecido, aunque de manera separada, el papel protector de factores de personalidad ...
      • Contribución de la edad, género, personalidad, inteligencia emocional y pasión armoniosa sobre satisfacción con el aprendizaje basado en proyectos. Un estudio de validez incremental. 

        Ruiz-Rodríguez, Iván de los ReyesAutoridad Universidad de Málaga; Peláez-Fernández, María Angeles; Serrano-Ibáñez, Elena RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Salas-Rodríguez, JavierAutoridad Universidad de Málaga (2024)
        La satisfacción del alumnado es clave para asegurar el éxito de la metodología de aprendizaje basado en proyectos (ABP); sin embargo, aún no se ha probado la influencia potencial de recursos personales como la pasión ...
      • From Deficits in Emotional Intelligence to Eating Disorder Symptoms: A Sequential Path Analysis Approach Through Self-Esteem and Anxiety. 

        Peláez-Fernández, María Angeles; Romero Mesa, Juana; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Frontiers, 2021-08-18)
        Past studies have reported emotional intelligence (EI) as a relevant factor in development and maintenance of eating disorders (ED), as well as in increasing self-esteem and reducing anxiety. Similarly, research has showed ...
      • How does emotional intelligence buffer the relationship between social media addiction and symptoms of eating disorders? Cross validation of two moderated mediation models. 

        Peláez-Fernández, María Angeles; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Mills, Jennifer (2024)
        Although it is well documented the influence of social media addiction on both thin ideal internalization and body dissatisfaction with the subsequent consequences on eating disorders (ED) symptomatology, no prior studies ...
      • Managing teachers' job attitudes: The potential benefits of being a happy and emotional intelligent teacher. 

        Peláez-Fernández, María Angeles; Mérida-López, Sergio; Sánchez-Álvarez, NicolásAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Frontiers in Psychology, 2021-05-04)
        According to the broaden-and-build theory of positive emotions, the frequency of positive emotions is associated with the development of positive attitudes, cognitions, and behaviors in organizational contexts. However, ...
      • Pathways from emotional intelligence to well-being and health outcomes among unemployed: Mediation by health-promoting behaviours. 

        Peláez-Fernández, María Angeles; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (SAGE Journals, 2022-03-01)
        This study investigated whether health-promoting behaviours mediate the relationship between emotional intelligence (EI) and well-being and health outcomes in the unemployed population. Spanish unemployed (N=530) completed ...
      • Psychological distress among the unemployed: Do core self-evaluations and emotional intelligence help to minimize the psychological costs of unemployment? 

        Peláez-Fernández, María Angeles; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2019-07-20)
        Background: Past research has shown that emotional intelligence (EI) and core self-evaluations (CSE) have a unique and independent role in the prediction of psychological maladjustment in the unemployed population. However, ...
      • Starting to enjoy nature in Mediterranean mountains: Crowding perception and satisfaction. 

        Luque-Gil, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Moreno, María LuisaAutoridad Universidad de Málaga; Peláez-Fernández, María Angeles (Elsevier, 2018-11-17)
        The aim of the present study was to identify the profile and motivations of users of public facilities in Sierra de las Nieves, a protected area (‘natural park’) in the Spanish Mediterranean mountains, and their influence ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA