JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Fernández-Ordóñez, Eloísa"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-9 de 9

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • A scoping review of safety management during clinical placements of undergraduate nursing students. 

        García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Asencio, José MiguelAutoridad Universidad de Málaga; García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; Martí-García, CeliaAutoridad Universidad de Málaga; López-Leiva, María InmaculadaAutoridad Universidad de Málaga; León-Campos, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Ordóñez, Eloísa; García-Guerrero, Alfonso MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Iglesias-Parra, María RosaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2019)
        Background: The abundant knowledge on nursing students' competencies in clinical safety, and the multiple approaches adopted make it difficult to obtain an overview of the current status of this question. Purpose: To ...
      • Adaptación transcultural y validación de los cuestionarios de la National League for Nursing (NLN) para la evaluación de la simulación en la docencia de grado de Enfermería. España 

        Román-Cereto, Montserrat; Reyes de la Vega, José Julio; García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Ordóñez, Eloísa; León-Campos, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga (Escola Superior de Enfermagem de Coimbra, 2017)
        La adquisición de competencias con la experiencia de simulación se basa en la validez y la fiabilidad de los instrumentos, herramientas y metodologías utilizadas en la evaluación. La National League for Nursing (NLN) ha ...
      • Adverse events encountered during clinical placements by undergraduate nursing students in Spain. 

        García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Asencio, José MiguelAutoridad Universidad de Málaga; García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; Martí-García, CeliaAutoridad Universidad de Málaga; López-Leiva, María InmaculadaAutoridad Universidad de Málaga; León-Campos, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Ordóñez, Eloísa; García-Guerrero, Alfonso MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Iglesias-Parra, María RosaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2020)
        Objectives: To describe the profile of adverse events encountered and the risks facing nursing students in clinical practice, as well as the severity and incidence of these events. Observational retrospective longitudinal ...
      • Cultural adaptation and validation of the Lasater Clinical Judgment Rubric in nursing students in Spain 

        Román-Cereto, Montserrat; García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; León-Campos, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Ordóñez, Eloísa; Martí-García, CeliaAutoridad Universidad de Málaga; López-Leiva, Inmaculada; Lasater, Kathie; Morales-Asencio, José MiguelAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2018)
        Background: The clinical judgment and decision-making abilities of nurses can influence many health outcomes, hence the importance of addressing these qualities in university studies. In this respect, clinical simulation ...
      • Duelo Perinatal y Trastorno de Estrés Postraumático en una Gestación Posterior a una Pérdida Gestacional 

        Fernández-Ordóñez, Eloísa (UMA Editorial, 2021-02-05)
        Erróneamente, los profesionales pueden considerar que los efectos de una pérdida perinatal quedan resueltos tras un embarazo que concluye con éxito; sin embargo, los síntomas pueden reactivarse y perdurar, afectando a la ...
      • Indicators and predictors modifiable by the nursing department during the preoperative period: A scoping review 

        Fernández Fernández, Eloísa; Fernández-Ordóñez, Eloísa; García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Guerra-Marmolejo, CristinaAutoridad Universidad de Málaga; Iglesias-Parra, María RosaAutoridad Universidad de Málaga; García-Agua-Soler, NuriaAutoridad Universidad de Málaga; González-Cano-Caballero, María[et al.] (Wiley, 2022-03-15)
        Aim and objectives The aim of this study is to identify preoperative indicators and/or predictors of complications or inefficiencies in the surgical process that can be modified within nursing practice. Background Due ...
      • Post-traumatic stress and related symptoms in a gestation after a gestational loss: narrative review 

        Fernández-Ordóñez, Eloísa; Rengel-Díaz, CristóbalAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Gil, Isabel MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Labajos-Manzanares, María TeresaAutoridad Universidad de Málaga (Instituto Nacional de Psiquiatría Ramón de la Fuente Muñiz, 2018-09)
        Background. Around 30% of pregnancies conclude in a gestational loss. Most women who suffer a gestational loss become pregnant again. However, mothers who have experienced this situation live the new pregnancy with fear ...
      • Spanish cultural adaptation of the avoidance questionnaire for adolescents (AQA) in undergraduate nursing students 

        Casals, Cristina; Fernández-Ordóñez, Eloísa; Vázquez-Sánchez, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Guerra-Marmolejo, CristinaAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez-Ojeda, María Angustías; López-Leiva, María InmaculadaAutoridad Universidad de Málaga; García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2025)
        The need for a validated Spanish questionnaire for nursing students focusing on psychological inflexibility, problem-solving, and reflective thinking prompted the adaptation of the Avoidance Questionnaire for Adolescents ...
      • Spanish validation of the national league for nursing questionnaires for clinical simulation 

        Román-Cereto, Montserrat; Marti-Garcia, Celia; García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Ordóñez, Eloísa; León-Campos, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Rodríguez, Laura del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Asencio, José MiguelAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (ELSEVIER, 2022-01-03)
        Introduction Learning by clinical simulation enables students to experience the nuances often encountered in clinical settings before experiencing actual real-world patient scenarios. Valid and reliable assessment tools ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA