JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "García-Ponce, Ángel Luis"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-7 de 7

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • A course-based undergraduate research experience to illustrate the early stages of the drug discovery process 

        García-Caballero, Melissa; Moya-García, Aurelio ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Torres-Vargas, José Antonio; García-Ponce, Ángel Luis; Rodríguez-Quesada, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Wiley, 2022-07-12)
        We have implemented at the University of Málaga (Spain) a new course-based undergraduate research experience (CURE) to involve undergraduate students of Science in a real-world scientific problem. Within the topic “Let's ...
      • Bringing Light to Science Undergraduate Students: A Successful Laboratory Experiment Illustrating the Principles and Applications of Bioluminescence 

        García-Ponce, Ángel Luis; Torres-Vargas, José Antonio; García-Caballero, Melissa; Medina-Torres, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Blanco-López, ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Rodríguez-Quesada, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (ACS Publications, 2021)
        Although many laboratory experiments are available to illustrate spectrophotometric or fluorometric methods, few of them introduce the use of luminometry to students. Bioluminescence, a subtype of chemiluminescence, ...
      • Medida de glucosa en refrescos: una útil herramienta para ilustrar el aprendizaje de los fundamentos del análisis enzimático 

        Martínez-Póveda, Beatriz AmparoAutoridad Universidad de Málaga; García-Ponce, Ángel Luis; Blanco-López, ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Medina-Torres, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Rodríguez-Quesada, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (2016-11-02)
        Es indudable la relevancia que el análisis enzimático tiene en el ámbito de la Bioquímica, la Química Clínica y la Química de la Alimentación, entre otras. En la asignatura “Bioquímica Aplicada” de cuarto curso ...
      • A practice project to prevent the cookbook model as modus operandi for biochemistry laboratory learning 

        García-Ponce, Ángel Luis; Martínez-Póveda, Beatriz AmparoAutoridad Universidad de Málaga; Blanco-López, ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Medina-Torres, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Rodríguez-Quesada, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (2018-07-02)
        Laboratory learning is a crucial component of chemistry and biochemistry instruction and should be conceived as a way to develop students’ reasoning, technical or practical skills, introducing them into the scientific ...
      • A problem-/case-based learning approach as an useful tool for studying glycogen metabolism and its regulation 

        García-Ponce, Ángel Luis; Martínez-Póveda, Beatriz AmparoAutoridad Universidad de Málaga; Blanco-López, ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Rodríguez-Quesada, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Suárez-Marín, María FernandaAutoridad Universidad de Málaga; Alonso-Carrión, Francisco JoséAutoridad Universidad de Málaga; Medina-Torres, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2020-09-23)
        Metabolism and its regulation is one of the most complex and difficult topics for students learning biochemistry. A problem-/case-based learning (PBL) approach can be useful to help biochemistry students to fulfill the ...
      • The enzymatic determination of glucose in carbonated beverages: a useful tool for the undergraduate students to learn the basis of enzymatic analysis and the comparison of two analytical methods 

        García-Ponce, Ángel Luis; Martínez-Póveda, Beatriz AmparoAutoridad Universidad de Málaga; Blanco-López, ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Medina-Torres, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Rodríguez-Quesada, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (2017-03-20)
        The importance of enzymatic analysis in biochemistry, clinical chemistry and food chemistry is undoubted. The course "Applied Biochemistry" in our Faculty is aimed to undergraduate students of Chemistry and Biochemistry. ...
      • Turning around Cycles: An Approach Based on Selected Problems/Cases to Stimulate Collaborative Learning about Krebs and His Four Metabolic Cycles 

        Medina-Torres, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; García-Ponce, Ángel Luis; Blanco-López, ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Rodríguez-Quesada, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Urdiales-Ruiz, José LuisAutoridad Universidad de Málaga; Fajardo-Paredes, Ignacio JoséAutoridad Universidad de Málaga; Suárez-Marín, María FernandaAutoridad Universidad de Málaga; Alonso-Carrión, Francisco JoséAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (ACS, 2022-05-25)
        Metabolism is a challenging subject for bioscience students due to the intrinsic complexity of the metabolic network, as well as that of the overlapping mechanisms of metabolic regulation. Collaborative learning based on ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA