- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "García-Pardo, Francisca"
Mostrando ítems 1-20 de 27
-
A comparative analysis on how much individuals are left behind in the former state socialist countries of the European Union
Bárcena-Martín, Elena María; García-Pardo, Francisca; Pérez-Moreno, Salvador Jesús (Elsevier, 2024-07)This paper examines the extent to which individuals from the former state socialist countries of the EU’s Central and Eastern European (CEE) countries have been left behind compared to the rest of EU individuals from Western ... -
A Fuzzy Logic Based Approach to Measure the Principle of "Leaving no one Behind" on Multidimensional Poverty
In this paper we present a fuzzy multidimensional approach for the measurement of the ‘leaving no one behind’ principle underlying the Sustainable Development Goals (SDGs) in European countries. In particular, we consider ... -
An axiomatic approach to measure the 'Leave No One Behind' principle.
García-Pardo, Francisca; Bárcena-Martín, Elena María (Elsevier, 2022)‘Leave no one behind’ has become an important principle of the entire 2030 Sustainable Development Agenda and the Sustainable Development Goals that brings inequality to the centre stage. Although a precise definition of ... -
Análisis sobre el desarrollo de destrezas en una experiencia educativa con Facebook utilizando lógica difusa
Martín-Gámez, Carolina; García-Pardo, Francisca (2017-11-07)Hoy en día los espacios de aprendizaje en Educación Superior requieren una nueva configuración en el que se introduzcan nuevos enfoques metodológicos que se adapten a las exigencias sociales del alumnado, y den un ... -
Aplicación de un instrumento de análisis de libros de texto de ciencia y tecnología desde una perspectiva de género.
Martín-Gámez, Carolina; García-Pardo, Francisca; Torres-Blanco, Verónica; Fernández-Oliveras, Alicia; García-Durán, Desirée (Revista Enseñanza de las Ciencias, 2021)En esta comunicación se presenta la aplicación exploratoria de un instrumento de análisis de unidades de enseñanza y aprendizaje de libros de texto de ciencias y tecnología, que incorpora un conjunto de categorías e ... -
Assesing individual income growth with relative concerns.
This paper addresses the assessment of individual income growth providing a framework in which each individual accounts for own income growth and for the growth of each individual’s reference group. We take as a starting ... -
Conexiones de Galois y técnicas de tratamiento de la información
García-Pardo, Francisca (Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica, 2016)En el ámbito de las estructuras ordenadas, Ø. Ore introdujo en 1944 el concepto de conexión de Galois como un par de funciones antítonas entre dos conjuntos parcialmente ordenados, generalizando así la teoría de polaridades ... -
Economic Gender Gap: Which Countries Are Falling Behind?
Medina-Claros, Samuel; García-Pardo, Francisca; Pérez-Moreno, Salvador Jesús; Bárcena-Martín, Elena María (The Association of Economists of Vojvodina, 2021)Economic parity continues to be one of the main challenges to achieving gender equality worldwide, even though disparities between countries in the economic gender gap are frequently neglected. In this paper, we use a fuzzy ... -
Fuzzy Adjunctions revisited
Cabrera, Inma P.; Cordero-Ortega, Pablo; De Baets, Bernard; García-Pardo, Francisca; Ojeda-Aciego, Manuel (2016-05-30)En este trabajo se intenta obtener la noción de adjunción más débil entre estructuras difusas. Este trabajo continúa la línea de investigación en el estudio y construcción d adjunciones que han realizado los autores en ... -
How Much Are Individuals Left Behind in Central and Eastern Compared to Western European Countries? A Fuzzy Comparative Analysis.
This paper examines the extent to which individuals of Central and Eastern European (CEE) countries are left behind compared to individuals from Western European (WE) countries based on a fuzzy approach applied to a ... -
How much are Individuals Left Behind in Central and Eastern Europe after Three Decades of Capitalism? A Comparative Analysis with Western Europe
This study examines the extent to which individuals of Central and Eastern European (CEE) countries are left behind compared to individuals from Western European (WE) countries based on a fuzzy approach applied to a ... -
La perspectiva de género en el aula de matemáticas: un reto para la formación del profesorado
Sánchez-Cruzado, Cristina; Macías-García, Juan Antonio; Duarte Tosso, Isabel; Arnal Palacián, Mónica; Sánchez-Compaña, María Teresa; García-Pardo, Francisca[et al.] (2018-09-17)Una educación matemática de calidad debe poner el énfasis en el carácter formativo que esta disciplina puede aportar a la sociedad del siglo XXI, sociedad que necesita una ciudadanía capaz de adaptarse, dar respuesta y ... -
Leaving no country behind: a fuzzy approach for human development.
García-Pardo, Francisca; Pérez-Moreno, Salvador Jesús; Bárcena-Martín, Elena María (Taylor & Francis, 2023)‘Leaving no one behind’ (LNOB) constitutes one of the core principles underpinning the 2030 Agenda for Sustainable Development. We propose a complementary fuzzy logic approach to identify countries left behind in human ... -
Measuring the extent to which people is 'left behind' in multidimensional poverty in European countries
In this study we use a fuzzy approach to measure the degree to which an individual is left behind in terms of multidimensional poverty according to the AROPE framework in 2017 from a comparative European. We evince that ... -
Measuring the ‘leaving no one behind’ principle in the European countries: An AROPE-based fuzzy logic approach.
In this paper we present a fuzzy multidimensional approach for the measurement of the `leaving no one behind' principle underlying the Sustainable Development Goals (SDGs) in European countries. In particular, we consider ... -
Metodología clase invertida como alternativa para la educación matemática en la enseñanza universitaria
Este trabajo de investigación se ha realizado con los objetivos de conocer los resultados obtenidos tras haber implementado propuestas didácticas basadas en la metodología de Clase Invertida (Flipped Classroom) en distintas ...