JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "García-Pardo, Francisca"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-20 de 28

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • A comparative analysis on how much individuals are left behind in the former state socialist countries of the European Union 

        Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Moreno, Salvador JesúsAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2024-07)
        This paper examines the extent to which individuals from the former state socialist countries of the EU’s Central and Eastern European (CEE) countries have been left behind compared to the rest of EU individuals from Western ...
      • A Fuzzy Logic Based Approach to Measure the Principle of "Leaving no one Behind" on Multidimensional Poverty 

        Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Moreno, Salvador JesúsAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga (2021)
        In this paper we present a fuzzy multidimensional approach for the measurement of the ‘leaving no one behind’ principle underlying the Sustainable Development Goals (SDGs) in European countries. In particular, we consider ...
      • An axiomatic approach to measure the 'Leave No One Behind' principle. 

        García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2022)
        ‘Leave no one behind’ has become an important principle of the entire 2030 Sustainable Development Agenda and the Sustainable Development Goals that brings inequality to the centre stage. Although a precise definition of ...
      • Análisis sobre el desarrollo de destrezas en una experiencia educativa con Facebook utilizando lógica difusa 

        Martín-Gámez, CarolinaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga (2017-11-07)
        Hoy en día los espacios de aprendizaje en Educación Superior requieren una nueva configuración en el que se introduzcan nuevos enfoques metodológicos que se adapten a las exigencias sociales del alumnado, y den un ...
      • Aplicación de un instrumento de análisis de libros de texto de ciencia y tecnología desde una perspectiva de género. 

        Martín-Gámez, CarolinaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Torres-Blanco, VerónicaAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Oliveras, Alicia; García-Durán, Desirée (Revista Enseñanza de las Ciencias, 2021)
        En esta comunicación se presenta la aplicación exploratoria de un instrumento de análisis de unidades de enseñanza y aprendizaje de libros de texto de ciencias y tecnología, que incorpora un conjunto de categorías e ...
      • Assesing individual income growth with relative concerns. 

        Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Van Kerm, Philippe (2023)
        This paper addresses the assessment of individual income growth providing a framework in which each individual accounts for own income growth and for the growth of each individual’s reference group. We take as a starting ...
      • Assessing Territorial Units’ Contribution to Convergence Beyond Aggregate Measures: The Role of Neighbourhood 

        Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Muñoz Fernández, Ana; Pérez-Moreno, Salvador JesúsAutoridad Universidad de Málaga (Springer, 2024)
        This paper provides an analytical framework for the study of spatial income dynamics using the classical measures of σ-convergence (reduction in dispersion) and β-convergence (poor areas grow more quickly than rich ones) ...
      • Conexiones de Galois y técnicas de tratamiento de la información 

        García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga (Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica, 2016)
        En el ámbito de las estructuras ordenadas, Ø. Ore introdujo en 1944 el concepto de conexión de Galois como un par de funciones antítonas entre dos conjuntos parcialmente ordenados, generalizando así la teoría de polaridades ...
      • Economic Gender Gap: Which Countries Are Falling Behind? 

        Medina-Claros, SamuelAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Moreno, Salvador JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga (The Association of Economists of Vojvodina, 2021)
        Economic parity continues to be one of the main challenges to achieving gender equality worldwide, even though disparities between countries in the economic gender gap are frequently neglected. In this paper, we use a fuzzy ...
      • Ejercicios de estadística descriptiva Lección 1. Conceptos Básicos 

        Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga (2021-02-15)
      • Ejercicios de estadística descriptiva Lección 2. Medidas de posición 

        Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga (2021-03)
      • Ejercicios de estadística descriptiva Lección 3. Medidas de dispersión, asimetría y desigualdad. 

        Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga (2021-04)
      • Ejercicios de estadística descriptiva Lección 4. Números Índices 

        Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga (2021-05)
      • Fuzzy Adjunctions revisited 

        Cabrera, Inma P.; Cordero-Ortega, PabloAutoridad Universidad de Málaga; De Baets, Bernard; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Ojeda-Aciego, ManuelAutoridad Universidad de Málaga (2016-05-30)
        En este trabajo se intenta obtener la noción de adjunción más débil entre estructuras difusas. Este trabajo continúa la línea de investigación en el estudio y construcción d adjunciones que han realizado los autores en ...
      • How Much Are Individuals Left Behind in Central and Eastern Compared to Western European Countries? A Fuzzy Comparative Analysis. 

        Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Moreno, Salvador JesúsAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        This paper examines the extent to which individuals of Central and Eastern European (CEE) countries are left behind compared to individuals from Western European (WE) countries based on a fuzzy approach applied to a ...
      • How much are Individuals Left Behind in Central and Eastern Europe after Three Decades of Capitalism? A Comparative Analysis with Western Europe 

        Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Moreno, Salvador JesúsAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        This study examines the extent to which individuals of Central and Eastern European (CEE) countries are left behind compared to individuals from Western European (WE) countries based on a fuzzy approach applied to a ...
      • La perspectiva de género en el aula de matemáticas: un reto para la formación del profesorado 

        Sánchez-Cruzado, CristinaAutoridad Universidad de Málaga; Macías-García, Juan Antonio; Duarte Tosso, Isabel; Arnal Palacián, Mónica; Sánchez-Compaña, María TeresaAutoridad Universidad de Málaga; García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-09-17)
        Una educación matemática de calidad debe poner el énfasis en el carácter formativo que esta disciplina puede aportar a la sociedad del siglo XXI, sociedad que necesita una ciudadanía capaz de adaptarse, dar respuesta y ...
      • Leaving no country behind: a fuzzy approach for human development. 

        García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Moreno, Salvador JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Taylor & Francis, 2023)
        ‘Leaving no one behind’ (LNOB) constitutes one of the core principles underpinning the 2030 Agenda for Sustainable Development. We propose a complementary fuzzy logic approach to identify countries left behind in human ...
      • Measuring the extent to which people is 'left behind' in multidimensional poverty in European countries 

        García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Moreno, Salvador JesúsAutoridad Universidad de Málaga (2021)
        In this study we use a fuzzy approach to measure the degree to which an individual is left behind in terms of multidimensional poverty according to the AROPE framework in 2017 from a comparative European. We evince that ...
      • Measuring the ‘leaving no one behind’ principle in the European countries: An AROPE-based fuzzy logic approach. 

        García-Pardo, FranciscaAutoridad Universidad de Málaga; Bárcena-Martín, Elena MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Moreno, Salvador JesúsAutoridad Universidad de Málaga (2021-04-21)
        In this paper we present a fuzzy multidimensional approach for the measurement of the `leaving no one behind' principle underlying the Sustainable Development Goals (SDGs) in European countries. In particular, we consider ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA