- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Llamas-Díaz, Desirée"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
Ability Emotional Intelligence and Subjective Happiness in Adolescents: The Role of Positive and Negative Affect.
Llamas-Díaz, Desirée; Cabello-González, Rosario; Gómez-Leal, Raquel; Gutiérrez-Cobo, María José; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, Pablo[et al.] (MDPI, 2023-08-16)Adolescence is an increasingly vulnerable period for the onset of affective disorders and other mental health issues that can significantly impact an individual’s subjective well-being. This study aims to examine the ... -
Factores emocionales y contextuales asociados al COVID-19: impacto diferencial en la salud mental de los adolescentes.
Sánchez López, María Teresa; Megías-Robles, Alberto; Llamas-Díaz, Desirée; Gómez-Leal, Raquel; Gutiérrez-Cobo, María José; Fernández-Berrocal, Pablo; Cabello-González, Rosario[et al.] (2023)Introducción: El confinamiento provocado por el estallido del COVID-19 supuso un cambio drástico y especialmente complicado en el estilo de vida de la población adolescente, lo que provocó una merma en su salud mental. ... -
Influencia de la inteligencia emocional como habilidad sobre el bienestar y la salud mental adolescente.
Llamas-Díaz, Desirée; Cabello-González, Rosario; Gómez-Leal, Raquel; Gutiérrez-Cobo, María José; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, Pablo[et al.] (2023)Introducción: La reciente revisión y meta-análisis de la relación entre inteligencia emocional y bienestar en población adolescente (Llamas et al., 2022) ha puesto de manifiesto, entre otros aspectos esenciales, que la ... -
Systematic review and meta-analysis: The association between emotional intelligence and subjective well-being in adolescents
Llamas-Díaz, Desirée; Cabello-González, Rosario; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, Pablo (Wiley, 2022-07-20)Introduction Emotional intelligence (EI) is a psychological protective factor that can improve subjective well-being (WB) in adolescents. This study aims to establish the overall relationship between different EI models ... -
Systematic review: Intrinsic emotion regulation and aggression in preschoolers.
Aggression in early childhood (preschoolers) is related to behavior problems at present and later in life. Emotion regulation (ER) is the process used to manage and change if, when, and how (e.g., how intensely) one ...