JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Gallardo-Ruiz, José Enrique"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-7 de 7

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • A GRASP-based memetic algorithm with path relinking for the far from most string problem. 

        Gallardo-Ruiz, José EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Cotta-Porras, CarlosAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2015)
        The FAR FROM MOST STRING PROBLEM (FFMSP) is a string selection problem. The objective is to find a string whose distance to other strings in a certain input set is above a given threshold for as many of those strings as ...
      • Diseño de sistemas funcionales y reactivos 

        Sánchez Fernández, Santiago (2020-11-26)
        Dado que los usuarios hoy en día requieren actualizaciones constantes del software que usan, son necesarios unos fundamentos de programación que permitan realizar cambios frecuentes en estos sistemas de una manera lo más ...
      • Evolutionary Algorithms for Optimizing Emergency Exit Placement in Indoor Environments. 

        Cotta-Porras, CarlosAutoridad Universidad de Málaga; Gallardo-Ruiz, José EnriqueAutoridad Universidad de Málaga (Springer Nature, 2024)
        The problem of finding the optimal placement of emergency exits in an indoor environment to facilitate the rapid and orderly evacuation of crowds is addressed in this work. A cellular-automaton model is used to simulate ...
      • Metaheuristic Approaches to the Placement of Suicide Bomber Detectors. 

        Cotta-Porras, CarlosAutoridad Universidad de Málaga; Gallardo-Ruiz, José EnriqueAutoridad Universidad de Málaga (Springer Nature, 2017-05-15)
        Suicide bombing is an infamous form of terrorism that is becoming increasingly prevalent in the current era of global terror warfare. We consider the case of targeted attacks of this kind, and the use of detectors distributed ...
      • New Perspectives on the Optimal Placement of Detectors for Suicide Bombers using Metaheuristics. 

        Cotta-Porras, CarlosAutoridad Universidad de Málaga; Gallardo-Ruiz, José EnriqueAutoridad Universidad de Málaga (Springer Nature, 2019)
        We consider an operational model of suicide bombing attacks –an increasingly prevalent form of terrorism– against specific targets, and the use of protective countermeasures based on the deployment of detectors over the ...
      • Using an Agent-Based Cellular Automaton for Emergency Evacuation Simulation 

        Bueno-Vallejo, DavidAutoridad Universidad de Málaga; Cotta-Porras, CarlosAutoridad Universidad de Málaga; Gallardo-Ruiz, José EnriqueAutoridad Universidad de Málaga (Springer, 2024)
        We consider a simulation-based approach to address crowd evacuation problems. An agent-based cellular automaton model is used to model the environment and the collective behavior of the crowd, taking into account both ...
      • YAHU: una biblioteca de interfaz gráfico de usuario de medio nivel para Haskell 

        Fernández-Rodríguez, Jose David (2013-12-03)
        Denominamos Interfaz Gráfico de Usuario (o GUI del inglés Graphics User Interface) a toda aplicación que interaccione con el usuario a través de un sistema gráfico de ventanas por medio del ratón y el teclado. Para diseñar ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA