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      • A comparative study of the evolution of tourism policy in Spain and Portugal 

        Almeida-García, FernandoAutoridad Universidad de Málaga (2014-05-08)
        The purposes of this study are to analyze and compare the way in which tourism policy has evolved in Spain and Portugal. Our study covers an extensive period of time, enabling the similarities and differences between the ...
      • A comprehensive exploration of tourism experiences in diverse contexts: from memorable tourism to female experiences. 

        Hosseini, Seyedasaad (UMA Editorial, 2024)
        The exploration of tourist experiences has always been a significant research topic, yet it remains one of the most intricate domains to comprehend. This complexity arises because tourist experiences can vary greatly ...
      • A transition towards a smart tourism destination: analysis from the perspective of stakeholders in Lisbon. 

        Almeida-García, FernandoAutoridad Universidad de Málaga; Santos-Júnior, Adalberto; Hosseini, Seyedassad (AECIT, 2022-12-17)
        The debate around smart destinations has been gaining importance in recent years. Nevertheless, the concept is still considered to be in need of more detailed explanations in order to facilitate understanding and implementation. ...
      • La actitud del residente ante los impactos del turismo. El caso de Benalmádena 

        Balbuena-Vázquez, Antonia (Universidad de Málaga, Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica, 2014)
        Hablar de turismo desde una perspectiva integral requiere la consideración de todos aquellos elementos que conforman dicha actividad. Esto incluye, indiscutiblemente, a la comunidad receptora y este es el punto importante ...
      • Análisis de la diferencia del turismo entre China y España. La imagen de España en China 

        Ma, Zhendong (2014-01-24)
      • Análisis de la estructura turística de las ciudades Patrimonio de la Humanidad de España 

        Almeida-García, FernandoAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga. Facultad de Filosofía y Letras, 2007)
        Este artículo analiza las variables básicas de la estructura turística de las ciudades patrimonio de la humanidad de España. Se estudian los comportamientos diferenciados de cada destino y su evolución en los últimos ...
      • Análisis de la imagen de destino a través de la cinematografía: Málaga 

        Domínguez-Azcue, Janire (2014-09-04)
      • Análisis de la imagen de destino y el turismo cinematográfico 

        Domínguez-Azcue, Janire (UMA Editorial, 2022)
        La presente investigación es un compendio de cuatro publicaciones conectadas por un hilo conductor que va desde la imagen de destino hasta el cine y las series como fuentes de información y el resultante turismo cinematográfico. ...
      • Análisis de los entes turísticos del municipio de Málaga: estudio de caso 

        Reina Pastora, Patricia (2014-09-24)
      • Análisis del club de producto de turismo idiomático en la ciudad de Málaga 

        Mesa Zambrana, María Luisa (2014-01-24)
      • Análisis las nuevas formas de alojamiento: hoteles "Pet friendly" y la tendencia de dicho turismo en Málaga 

        Muro Aranda, Elena (2022)
      • Análisis y gestión de flujos turísticos en la ciudad de Málaga 

        Trujillo Barragán, Kevin Antonio (2014-09-24)
      • Análisis y propuestas de ordenación territorial para la Costa del Sol oriental: el conflicto entre la agricultura y el turismo. 

        Almeida-García, FernandoAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, Servicio de Publicaciones, 1999)
        La tesis doctoral tiene como objetivo el diagnóstico integrado del territorio y la propuesta de alternativas y estrategias de ordenación orientadas a fomentar el desarrollo sostenible de la zona., El estudio se estructura ...
      • Analysis of tourism policy in a developing country: the case of Morocco 

        Almeida-García, FernandoAutoridad Universidad de Málaga (Routledge Taylor Francis, 2018)
        The strong growth of mass tourism since 1950 has made this industry one of the most important in the world. Many national governments have thus implemented policies aimed at generating income from tourism. This research ...
      • Assessment of wine tourism potential in the countries of the former Yugoslavia. 

        Jovanovic, Radmila; Almeida-García, FernandoAutoridad Universidad de Málaga; Cortés-Macías, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Parzych, Krzysztof (Elsevier, 2025-02-20)
        We conducted a study on the tourism potential of the wine-growing areas of the countries of the former Yugoslavia, a region that has undergone extensive economic and political changes. We propose a new analysis model based ...
      • Attitudes of residents towards tourism. The case of Benalmadena, Spain 

        Almeida-García, FernandoAutoridad Universidad de Málaga; Balbuena-Vázquez, Antonia; Cortés-Macías, RafaelAutoridad Universidad de Málaga (2014-09-01)
        Tourism is consumed in the place of production causing a series of impacts. These effects caused by tourism can be perceived positively or negatively by residents. The objective of this study is to analyze the attitude of ...
      • Balance turístico de las ciudades patrimonio de la humanidad de España 

        Almeida-García, FernandoAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Guadalajara (México), 2022)
        Las ciudades patrimonio de la humanidad de España (CPHE) tienen una notable importancia en el sector turístico español, ya que albergan algunas de las manifestaciones culturales más representativas del país. El notable ...
      • Breaking boundaries: Exploring gendered challenges and advancing equality for Iranian women careers in tourism. 

        Carrasco-Santos, María JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Siamak, Seyfi; Hosseini, Seyedassad; Hall, C. Michael; Mohajer, Boshra; Almeida-García, FernandoAutoridad Universidad de Málaga; Cortés-Macías, RafaelAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2024)
        While there's growing interest in gender and employment issues in tourism studies, a gap exists when examining the obstacles women face in career pursuits, especially in theocratic societies. Drawing on Risman's gender ...
      • Can a destination really change its image? The roles of information sources, motivations and visits 

        Almeida-García, FernandoAutoridad Universidad de Málaga; Domínguez-Azcue, Janire; Mercade-Mele, PereAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Tapia, GemaAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2020)
        This study researches both the perception of a destination and the importance of the previous visit in shaping that perception. First, the factors that influence the image (information sources and motivations) are ...
      • Corporate image and destination image: the moderating effect of the motivations on the destination image of Spain in South Korea 

        Pérez-Tapia, GemaAutoridad Universidad de Málaga; Mercade-Mele, PereAutoridad Universidad de Málaga; Almeida-García, FernandoAutoridad Universidad de Málaga (Rouledge. Taylor and Francis Group, 2019)
        The research objective is to analyse the destination image and corporate image of Spain among the Korean university population. We study the moderating effect of the motivation between two potential groups of tourists, ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
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