
- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "García-Conejo, Celia"
Mostrando ítems 1-10 de 10
-
Características clínico-funcionales basales de los pacientes con insuficiencia cardíaca con fracción de eyección preservada (ic-fep): estudio funnel+
García-Conejo, Celia; Henríquez-Jurado, Juan Manuel; Pérez-Belmonte, Luis Miguel; Cuesta-Vargas, Antonio
(2025)
Introducción. Describir las características basales de los pacientes con insuficiencia cardiaca preservada (IC-FEp) incluidos en el estudio Funnel+. Material y Métodos. El estudio Funnel+ es un ensayo clínico cruzado ... -
Cuestionario en formato LimeSurvey para valorar la gamificación en Fundamentos de Fisioterapia, Cinesiterapia y MEIF-I. Perteneciente a PIE22-197: FISIOSCAPE. “Aprendizaje de la Identidad de la Fisioterapia mediante Scape Room”
Roldán-Jiménez, Cristina; García-Conejo, Celia; Ramirez-Pérez, Laura; Escriche-Escuder, Adrian; Moreno-Morales, Noelia
(2025)
Este cuestionario sirve para valorar la experiencia del ScapeRoom mediante un cuestionario en la asignatura de Fundamentos de Fisioterapia (en la cual la materia versa sobre la historia general de dicha profesión), ... -
Educación en autocuidado durante programas de rehabilitación cardiaca para pacientes con insuficiencia cardiaca con fracción de eyección preservada: estudio Delphi
García-Conejo, Celia; Roldán-Jiménez, Cristina; Ramirez-Pérez, Laura; Díaz-Balboa, Estíbaliz; Cuesta-Vargas, Antonio
(Elsevier, 2024-12)
Objetivo Establecer un decálogo de competencias en autocuidado para guiar la educación durante los programas de rehabilitación cardiaca (RC) en pacientes con insuficiencia cardiaca con fracción de eyección preservada ... -
Effectiveness of a cardiac rehabilitation program on biomechanical, imaging, and physiological biomarkers in elderly patients with heart failure with preserved ejection fraction (HFpEF): FUNNEL + study protocol
Cuesta-Vargas, Antonio; Fuentes-Abolafio, Iván José; García-Conejo, Celia; Díaz-Balboa, Estibaliz; Trinidad Fernández, Manuel; Gutiérrez-Sánchez, Daniel
; Escriche-Escuder, Adrián; Cobos-Palacios, Lidia; López-Sampalo, Almudena; Pérez-Ruíz, Jose María; Roldán-Jiménez, Cristina
; Pérez-Velasco, Miguel Angel; Mora-Robles, Javier; López Carmona, Carmen; Pérez-Cruzado, David Francisco
; Martín-Martín, Jaime
; Pérez-Belmonte, Luis Miguel
[et al.] (Springer Nature, 2023-11)
Patients with heart failure with preserved ejection fraction (HFpEF) have a low functional status, which in turn is a risk factor for hospital admission and an important predictor of survival in HFpEF. HFpFE is a heterogeneous ... -
Effectiveness of a gamified digital intervention based on lifestyle modification (iGAME) in secondary prevention: a protocol for a randomised controlled trial
Cuesta-Vargas, Antonio; Biró, Attila; Escriche-Escuder, Adrián; Trinidad-Fernández, Manuel; García-Conejo, Celia; Roldán-Jiménez, Cristina
; Salvatore, Alfredo; Tang, Wen; Nikolova, Borjanka; Muro Culebras, Antonio Luis; Martín-Martín, Jaime
; González-Sánchez, Manuel
; Ruiz-Muñoz, María
; Mayoral, Fermín[et al.] (BMJ Journals, 2023-06)
Introduction Combating physical inactivity and reducing sitting time are one of the principal challenges proposed by public health systems. Gamification has been seen as an innovative, functional and motivating strategy ... -
Evaluation of Physiotherapy students' knowledge about professional identity in two Spanish public universities.
Ramírez-Pérez, Laura; García-Conejo, Celia; Escriche-Escuder, Adrián; Corrionero-Ramírez, Victoria; Moreno-Morales, Noelia; Roldán-Jiménez, Cristina
[et al.] (2024)
Introduction: Physiotherapy is an autonomous and regulated profession. However, pseudo-health professions treat patients despite lacking formal training and certificates. This fact provokes confusion between patients, ... -
Intervención educativa en autocuidado en rehabilitación cardiaca: Perspectiva clínica del estudio Funnel+.
García-Conejo, Celia; Henríquez-Jurado, Juan Manuel; Pérez-Belmonte, Luis Miguel; Cuesta-Vargas, Antonio
(2025)
Introducción. Optimizar la educación en autocuidado durante los programas de rehabilitación cardiaca (RC) en pacientes con Insuficiencia cardiaca preservada (IC-FEp) permite formar “pacientes expertos” y garantizar el ... -
iVR-MANUALTHERAPY innovation educative project dataset.
Cuesta-Vargas, Antonio; Trinidad-Fernández, Manuel; Bossavit, Benoit; Fuentes-Abolafio, Iván José; García-Conejo, Celia; Mayorga-Vega, Daniel
; Díaz-Balboa, Estíbaliz[et al.] (Universidad de Malaga, 2025-06-06)
A Mixed-Methods Cluster Randomized Control Trial was performed in manual therapy students of University of Malaga with no prior experience in manual therapy. An iVR application for head-mounted displays was designed to ... -
Recurso educativo para implementar una gamificación sobre la historia de la Fisioterapia (FISIOSCAPE: Proyecto de Innovación Educativa PIE22-197)
Roldán-Jiménez, Cristina; Corrionero-Ramírez, Victoria; Ramírez-Pérez, Laura; García-Conejo, Celia; Escriche-Escuder, Adrián; Moreno-Morales, Noelia
[et al.] (2024)
El FisioScape está enmarcado en la asignatura de Fundamentos de Fisioterapia, impartida en el primer cuatrimestre del 1º curso del Grado de Fisioterapia, a fin de que el alumnado tenga una primera toma de contacto con la ... -
Students' perception about an escape room experience in the subject of fundamentals in Physiotherapy.
Ramírez-Pérez, Laura; García-Conejo, Celia; Escriche-Escuder, Adrián; Corrionero-Ramírez, Victoria; Moreno-Morales, Noelia; Roldán-Jiménez, Cristina
[et al.] (2024)
Introduction: Gamification tools and other innovative learning strategies have proven effective in encouraging students' motivation and learning. Among the tools available, the methodologies based on the escape room can ...