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    Listar por autor "Simarro-Vega, Montserrat"

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      • A procedure for validating rigid catenary models using evolutionary techniques 

        Simarro-Vega, MontserratAutoridad Universidad de Málaga; Postigo-Pozo, SergioAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2020)
        This paper describes a method to validate rigid catenary finite element models from modal tests. The model parameters are obtained by means of an optimization process using evolutionary techniques. The validation of rigid ...
      • A study on the dynamic response of the double pantograph interaction with rigid catenary 

        Simarro-Vega, MontserratAutoridad Universidad de Málaga; Postigo-Pozo, SergioAutoridad Universidad de Málaga; Reyes, P.; Luque, R. J.; Baćić, P. V.; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2025-04-03)
        Power supply to trains, subways and trams is mainly provided by systems known as flexible catenary and rigid catenary. Flexible catenary has been extensively studied, while rigid catenary has received much less attention. ...
      • Analysis of contact forces between the pantograph and the overhead conductor rail using a validated finite element model 

        Simarro-Vega, MontserratAutoridad Universidad de Málaga; Postigo-Pozo, SergioAutoridad Universidad de Málaga; Prado-Novoa, MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-de-la-Blanca-Cobos, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2020)
        This work presents the study of the interaction between 11 models of pantographs and 2 models of overhead conductor rails (OCR). All the models have been analysed at speeds of 70, 100 and 130 km/h. Furthermore, one of the ...
      • Evaluation of the influence of the speed, preload and span length on the contact forces in the interaction between the pantograph and the overhead conductor rail 

        Simarro-Vega, MontserratAutoridad Universidad de Málaga; Castillo-Aguilar, Juan JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Carrillo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Postigo-Pozo, SergioAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2021)
        The Overhead Conductor Rail is one of the methods to transmit energy to a moving train. This power feeding system has some advantages compared to the conventional overhead catenary system. However, its use is still mainly ...
      • Modelado con elementos finitos y actualización con ensayos modales experimentales de un cantón de catenaria rígida 

        Simarro-Vega, MontserratAutoridad Universidad de Málaga; Postigo-Pozo, SergioAutoridad Universidad de Málaga; Almenara, Luis Fernando; Ania, Marcos; Simón-Mata, AntonioAutoridad Universidad de Málaga (2017-11-03)
        La catenaria rígida, comúnmente instalada en metropolitanos subterráneos, presenta ciertas ventajas respecto a otros sistemas convencionales de alimentación eléctrica en el transporte ferroviario, como es la catenaria ...
      • Modelado de la interacción entre pantógrafo y catenaria rígida con técnicas de elementos finitos y validación con ensayos modales experimentales 

        Simarro-Vega, MontserratAutoridad Universidad de Málaga (UMA Editorial, 2023)
        El trabajo de la presente tesis se enmarca en el sector ferroviario. Desde su invención, el ferrocarril trajo cambios importantes en las costumbres de las sociedades. A día de hoy, el ferrocarril tiene además un papel ...
      • Soporte de catenaria rígida del túnel Sol-Nuevos Ministerios: modelado con elementos finitos y actualización con ensayos modales experimentales 

        Simarro-Vega, MontserratAutoridad Universidad de Málaga; Postigo-Pozo, SergioAutoridad Universidad de Málaga; Torrealba, David; Almenara, Luis Fernando; Ania, Marcos; Simón-Mata, AntonioAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2016-11-23)
        La catenaria rígida presenta ciertas ventajas respecto a otros sistemas más convencionales de alimentación eléctrica en el transporte ferroviario. La tendencia a incrementar las velocidades de funcionamiento, crean la ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
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