JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Juárez-Ruiz-de-Mier, Rocío"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-18 de 18

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Active Home Literacy Environment: parents' and teachers' expectations of its influence on affective relationships at home, reading performance, and reading motivation in children aged 6 to 8 years 

        Romero González, Marta; Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Gamboa-Ternero, Sara; Rodríguez-Infante, GemmaAutoridad Universidad de Málaga; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Romero-Pérez, Juan FranciscoAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Frontiers Media, 2023)
        Studies highlight the benefits of active Home Literacy Environment on learning and reading habits. This model is based on harnessing family involvement, resources and capabilities to create learning opportunities around ...
      • Actualización en los tratamientos multidisciplinares para niños y niñas de 6 a 12 años con trastorno negativista desafiante. 

        Díaz-Alba, Adrián; Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Romero González, Marta (2023)
        Introducción: El Trastorno Negativista Desafiante (TND) se identifica con patrones repetitivos de conducta contraria y desobediente hacia la familia, profesorado, alumnado y otras figuras de autoridad. La detección temprana ...
      • Análisis de Deficiencias en Autoconcepto en Niños Diagnosticados con TDAH 

        Sánchez, Marta; Romero-Pérez, Juan FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga (2016-07-14)
        El problema del que se parte a la hora de iniciar dicho estudio surge como consecuencia de la escasa cantidad de investigaciones que existen en torno a los déficit que se originan a nivel social y emocional ...
      • Análisis de patrones cognitivos, teoría de la mente, pragmática y problemas emocionales en una muestra de sujetos diagnosticados de TDAH 

        Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez Muñoz de León, Marta; Romero-Pérez, Juan FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Navarro Soria, Ignasi (2017-07-21)
        A lo largo del presente simposio se pretende aportar los datos que arrojan varias investigaciones llevadas a cabo con niños y adolescentes diagnosticados de TDAH. Para ello, en primer lugar se presentan los resultados de ...
      • Analysis of neuropsychological profiles in children with ADHD and SCT 

        Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Romero-Pérez, Juan FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Ruíz Moreno, Juan Antonio; Sánchez Muñoz de León, Marta; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga (2015-09-03)
        Recent studies suggest reflect on Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and Sluggish Cognitive Tempo (SCT), as they may be two separate disorders with different causes, symptoms, characteristics and treatments. The ...
      • Anxiety as a mediador between executive functions and sleep habits in children and adolescents. 

        Costa-López, Borja; Navarro Soria, Ignasi; Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Collado-Valero, Joshua; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        Introduction. Upon the outbreak of the COVID19 pandemic, levels of anxiety have increased considerably in children and adolescents. According to authors, alterations in executive functioning are also associated with ...
      • Anxiety, sleep habits and executive function during the COVID‑19 pandemic through parents’ perception: a longitudinal study. 

        Navarro-Soría, Ignasi; Costa-Lopez, Borja; Collado-Valero, Joshua; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga (Springer Nature, 2023)
        The present study therefore aims to examine trait and state anxiety, sleep habits and executive functioning during 1 year and a half of the COVID-19 pandemic in children and adolescents through the lens of parents. Assessments ...
      • Attentional Span Is Determined by Sport Discipline 

        Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Enríquez Molina, Rocío del Pilar; Herrera-Robles, Sara; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Pastrana-Brincones, José LuisAutoridad Universidad de Málaga; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (MPDI, 2022-02-22)
        Many studies have highlighted the impact of sport on cognitive functioning. However, more evidence is needed to explain which type of sport is more relevant. The main purpose of this study was to determine the level of ...
      • Debilidades y fortalezas de la universidad como institución inclusiva: un proyecto de investigación. 

        Rodríguez-Infante, GemmaAutoridad Universidad de Málaga; Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Romero González, Marta (2023)
        Como afirman Márquez, et al. (2021), la tasa de abandono o de graduación de estudiantes con diversidad funcional son indicadores del grado de inclusión de la universidad. De hecho, las universidades utilizan la tasa de ...
      • Efecto agudo de la actividad fisicodeportiva y la expresión corporal sobre el estado de ánimo 

        Márquez-Casero, María VictoriaAutoridad Universidad de Málaga; Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Videra García, Antonio; Martín Tamayo, Ignacio; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga (Apunts. Educación Física y Deportes, 2013-07)
        "Este trabajo analiza los efectos de una sesión de actividad fisicodeportiva y otra de expresión corporal sobre el estado de ánimo en un grupo de 92 adolescentes de la ciudad de Málaga (España), con edades entre los 14 y ...
      • Escuela de padres: “Sexualidad y adolescencia. Prevenir a través de la comunicación” 

        Sánchez, Marta; Gamboa, Sara; Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga (2019-04-11)
        La adolescencia es un periodo del desarrollo humano en el que surgen transformaciones biológicas y psicológicas transcendentales para el individuo; a nivel físico, cognitivo, en sus relaciones sociales y afectivas, en la ...
      • Logical intelligence and mathematical competence are determined by physical fitness in a sample of school children. 

        Bracero-Malagón, José; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Caballero-Cerbán, Montserrat; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Frontiers Media, 2022)
        Previous research has shown positive relationships between fitness level and different cognitive abilities and academic performance. The purpose of this study was to explore the relationships between logical–mathematical ...
      • Prediction of attention deficit hyperactivity disorder based on explainable artificial intelligence. 

        Navarro-Soría, Ignasi; Ramón-Rico, Juan Ramón; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga (Taylor & Francis, 2024-04-09)
        The aim of this study is to predict the probability being diagnosed with ADHD using ML algorithms and to explain the behavior of the model to support decision making. The dataset studied included 694 cases. Information was ...
      • Programa para potenciar el desarrollo del funcionamiento ejecutivo en las aulas de educación primaria: PIEFE 

        Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Romero, Juan F.; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Gamboa, Sara; Sánchez, Marta (2019-04-08)
        En la última década se está observando un interés creciente por el estudio de los procesos y funciones del sistema ejecutivo, no solo a nivel neurobiopsicológico sino en cuanto al efecto que tienen sobre el desarrollo y ...
      • Proposal for an Integrative Cognitive-Emotional Conception of ADHD 

        Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez Muñoz de León, Marta; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Romero González, Marta; Gamboa-Ternero, Sara; Rodríguez-Infante, GemmaAutoridad Universidad de Málaga; Romero-Pérez, Juan FranciscoAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (IOAP-MDPI, 2022-11-21)
        first_pagesettingsOrder Article Reprints Open AccessReview Proposal for an Integrative Cognitive-Emotional Conception of ADHD by Rocío Lavigne-Cerván 1ORCID,Marta Sánchez-Muñoz de León 1,Rocío Juárez-Ruiz de Mier ...
      • Protocolo de evaluación y diagnóstico en un estudio de caso único. Trastorno por déficit de atención con hiperactividad y trastorno del espectro autista 

        Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Gamboa, Sara; Ruíz, Juan Antonio; Navarro Soria, Ignasi; Costa, Belén[et al.]
        Estudios recientes consideran que entre el 33 y el 37% de las personas con TDAH presentan síntomas del Trastorno del Espectro Autista (Berenguer-Forner, Miranda-Casas, Pastor-Cerezuela y Roselló-Miranda, 2015; DuPaul, ...
      • Relationships Between Reaction Time, Selective Attention, Physical Activity, and Physical Fitness in Children 

        Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Barrero-Sojo, Silvia; Martín Tamayo, Ignacio; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Frontiers Media SA, 2019)
        The objective of this study was to analyze the relationships between simple and complex reaction times (RTs) with the physical activity performed weekly, the physical fitness and selective attention in children of the third ...
      • The Influence of Emotional Regulation and Cognitive Flexibility on Sleep Habits in Spanish Children and Adolescents through the Lens of Parents. 

        Costa-López, Borja; Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Collado-Valero, Joshua; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Navarro Soria, Ignasi (MDPI, 2023-08-15)
        Background: Previous research studies have suggested the importance of studying the relationship between emotional regulation and sleep habits. Some investigations have especially focused on how emotional regulation could ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA