JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Alba-Dorado, María Isabel"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-20 de 37

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Análisis del patrimonio industrial de la ciudad de Málaga y apuesta por su activación como recurso para el desarrollo urbano. 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        Esta ponencia se inserta en el debate acerca de la pertinencia de utilizar el patrimonio industrial como motor de desarrollo territorial y urbano. Se inicia en el estudio del concepto de patrimonio industrial y su ...
      • Aprendiendo a pensar con las manos. Estrategias creativas de aprendizaje en Arquitectura 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (Editorial Universitat Politècnica de València. Iniciativa Digital Politècnica UPC, 2016)
        Todo proyecto comienza a existir a través de un objeto realizado con las manos. Al proyectar nuestras manos actúan como herramientas que se mueven entre el mundo de la materia y el pensamiento, haciendo posible el trabajo ...
      • Architecture and creativity. Creative strategies in the teaching of architecture project 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        The process of creating an architectural project is a creative process. Thinking and creation are closely related in every project process. This makes it acquire values and meanings that are above what is objective and ...
      • Design of a Transdisciplinary Methodology for the Identification and Characterisation of Industrial Landscapes 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (IOAP-MDPI, 2022-12-01)
        Today, the industrial landscape constitutes an extraordinarily complex phenomenon, the study of which has been approached belatedly by the scientific community in general. This has given rise to a situation of conceptual ...
      • Diseño de una propuesta metodológica innovadora para el estudio, puesta en valor e intervención del paisaje industrial. 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Alvaredo López, Natalia; Tomás Acosta, Carlos; Alonso González, Pablo (CICEES, 2023)
        El paisaje industrial configura en la actualidad un fenómeno de extraordinaria complejidad y diversidad cuyo estudio ha sido abordado tardíamente por la actividad científica en general. A pesar de la importancia que estos ...
      • Educational innovation with a gender perspective in the teaching of architecture. 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        The incorporation of the gender perspective in the educational scene has had its maximum development at non-university levels of education. It is not until a more recent date, coinciding with the approval of different ...
      • El frente marítimo de Málaga como palimpsesto. Estratigrafías del paisaje urbano de una ciudad portuaria fortificada 

        García-Pulido, Luis José; Ruiz-Jaramillo, JonathanAutoridad Universidad de Málaga; Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (2018-05-31)
        Las cartografías urbanas aportan información del ámbito espacial y el paisaje de una ciudad en diferentes momentos históricos. Su análisis e interpretación nos permite conocer cómo se ha configurado la imagen urbana en el ...
      • Enseñando a ser arquitecto/a. Iniciación al aprendizaje del proyecto arquitectónico 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (Iniciativa Digital Politècnica Oficina de Publicacions Acadèmiques Digitals de la UPC, 2019)
        El inicio del aprendizaje del proyecto arquitectónico es, posiblemente, uno de los comienzos más memorables que cualquier arquitecto/a puede emprender en su formación. Constituye el punto de partida de una actividad que ...
      • Evaluación formativa y compartida en el aprendizaje de la Arquitectura 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (Editorial Universitat Politècnica de València. Iniciativa Digital Politècnica UPC, 2016)
        En la actualidad nos encontramos con un escenario marcado por un modelo formativo cada vez más complejo y extenso en el tiempo, que difiere considerablemente del que se ha venido realizando hasta ahora. Esto hace necesario ...
      • Formative evaluation — an experience of learning and teaching innovation 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (IATED Academy, 2018-07)
        Nowadays we find ourselves with a scenario marked by a training model that is increasingly complex and extensive over time, which differs considerably from what has been done so far. This raises the need to rethink, review ...
      • Hacia un concepto ampliado del paisaje industrial desde su consideración como paisaje cultural 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Tomás Acosta, Carlos; Alvaredo López, Natalia; Alonso González, Pablo (CICEES, 2023)
        El paisaje industrial configura en la actualidad un fenómeno de extraordinaria complejidad y diversidad cuyo estudio ha sido abordado tardíamente por la actividad científica en general. A pesar de la importancia que ...
      • Heritage Survey and Scientific Analysis of the Watchtowers that Defended the Last Islamic Kingdom in the Iberian Peninsula (Thirteenth to Fifteenth Century) 

        García-Pulido, Luis José; Ruiz-Jaramillo, JonathanAutoridad Universidad de Málaga; Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (Copernicus GmbH (Copernicus Publications), 2017)
        The Islamic Nasrid kingdom of Granada occupied the mountainous areas of the southeastern area of the Iberian Peninsula. There, a natural border was established between the Nasrid kingdom and the Christian kingdom of Castile ...
      • ICT and creativity in architecture teaching 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (2020-04-20)
        The purpose of this paper is to disseminate the results of an educational innovation project developed at the School of Architecture of the University of Malaga entitled “Information and Communication Technologies (ICT) ...
      • Improvements and methodological innovations in the application of the Historic Landscape Characterisation methodology to industrial heritage landscapes 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Cano Sanchiz, Juan Manuel (Springer, 2024-01-02)
        Industrial heritage landscapes today are phenomena of extraordinary complexity, the study of which has been addressed belatedly by the scientific community in general, and to date no methodological trend has given priority ...
      • Innovación docente a través de las Tecnologías de la Información y la Comunicación 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (2019-01-15)
        En la actualidad observamos como las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) constituyen unas herramientas pedagógicas de gran interés. Estas configuran un nuevo paradigma que impone cambios en el modo de ...
      • Innovation and Communication Technologies (ICT) as a support for the development and promotion of creative thinking processes in university teaching. 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (IATED Academy, 2018-07)
        Nowadays, we are attending an expansion of the Innovation and Communication Technologies (ICT) in various aspects of life, including the teaching one. In the same way, we observe how the importance of the creativity’s role ...
      • Innovation and communication technologies + Problem based learning: a new approach for teaching architecture 

        Ruiz-Jaramillo, JonathanAutoridad Universidad de Málaga; Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Cimadomo, GuidoAutoridad Universidad de Málaga; Jiménez-Morales, EduardoAutoridad Universidad de Málaga; Joyanes Díaz, María Dolores (IATED, 2016)
        This article presents the results obtained during its first year of application in the educational innovation project called “New frameworks of teaching: ICT applied to problem based learning in technical bachelors” (PIE ...
      • Innovation and training in the teaching of architectural projects 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (2019-01-16)
        The architecture project is first of all an autonomous fact linked to a creative process. Thought and creation are intimately related in every project process and, although architecture materializes through constructive ...
      • Inspección y análisis científico de las torres atalaya que defendieron el último reino islámico de la Península Ibérica 

        Ruiz-Jaramillo, JonathanAutoridad Universidad de Málaga; García-Pulido, Luis José; Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (2017-12-12)
        The Islamic Nasrid kingdom of Granada occupied the mountainous areas of the south-eastern area of the Iberian Peninsula. The Baetic mountain range worked as a natural frontier between the Nasrid kingdom and the Christian ...
      • Introduction to the architectural project learning 

        Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (2020-04-20)
        The beginning of the learning of the architectural project is possibly one of the most memorable beginnings that any architect can undertake in his training. It is the starting point of an activity that will accompany you ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA