JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Bersabé-Morán, Rosa María"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-7 de 7

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Early intervention services during the COVID-19 pandemic in Spain: toward a model of family-centered practices. 

        Vilaseca Momplet, Rosa; Ferrer, Fina; Rivero, Magda; Bersabé-Morán, Rosa MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Frontiers, 2021-11-11)
        Early intervention services (EIS) worked hard to continue serving children and their families during the COVID-19 lockdown, using online applications. This study aimed to determine families’ and professionals’ perceptions ...
      • Efectividad de la terapia icónica en adolescentes y jóvenes con ideación suicida y síntomas de trastorno límite de personalidad 

        Hurtado Santiago, Silvia Elisa (UMA Editorial, 2021-03-17)
        El trastorno límite de personalidad (TLP) es un trastorno mental grave, asociado con un uso intensivo de los servicios de salud mental incluso cuando el paciente no alcanza el suficiente número de criterios para su ...
      • Escalas de estilos educativos parentales. 

        Fuentes-Rebollo, María JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Motrico, Emma; Bersabé-Morán, Rosa MaríaAutoridad Universidad de Málaga (1999)
        Escalas para evaluar estilos educativos parentales: Escala de Afecto (EA) y Escala de Normas y Exigencias (ENE), versiones para hijos y padres. Se incluyen las normas de corrección, y los estadísticos descriptivos para la ...
      • The importance of early parenting for later child outcomes: A study with Spanish families with children with disabilities 

        Vilaseca, Rosa M.; Rivero, Magda; Bersabé-Morán, Rosa MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Navarro-Pardo, Esperanza; Ferrer, Fina; Pastor, Carolina; Cerro, José[et al.] (2018-06-18)
        Children with different disability conditions have varied developmental trajectories, which perhaps influences parent-child interaction. For these and all infants, an optimal home environment that includes good parenting ...
      • Parenting behaviors of mothers and fathers of young children with intellectual disability evaluated in a natural context 

        Vilaseca, R.; Rivero, M.; Ferrer, F.; Bersabé-Morán, Rosa MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Public Library of Science (PLoS), 2020-10)
        The aims of this study were to analyze the interactions of mothers and fathers with their children with intellectual disabilities, focusing on certain parental behaviors previously identified as promoting child development, ...
      • Parenting of Spanish mothers and fathers playing with their children at home. 

        Rivero, M.; Vilaseca, R.; Cantero, M. J.; Navarro-Pardo, E.; Ferrer, F.; Valls-Vidal, C.; Bersabé-Morán, Rosa MaríaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Public Library of Science (PLoS), 2022-06-01)
        The aims of this study were to compare the parenting behaviors of mothers and fathers when evaluated in a free play situation at home and to study how these behaviors were related to the sociodemographic variables of the ...
      • Relationship between parental perceptions, family income and support received with family quality of life in families with a child with an intellectual disability 

        Ferrer Vidal, Fina; Vilaseca Momplet, Rosa; Bersabé-Morán, Rosa MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Salamanca, 2022-10)
        Research has shown that families raising a child with intellectual disability (ID) face many challenges and need to implement adaptation strategies. Some authors suggest that positive parental perceptions and perceived ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA