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    Listar por autor "Auñón-Hidalgo, Juan Antonio"

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      • A non-conventional five piston double.-acting Stirling Engine filling system CFD simulation and experimental validation 

        Cordón, Marta; Auñón, Aida; Barreno, Igor; Eskubi, Mauricio; Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga (Northumbria University Newcastle, 2016-08-24)
        Análisis mediante CFD y validación experimental de un sistema de carga para un motor Stirling. Validado y analizado experimentalmente en un motor de 5 pistones de doble acción.
      • Advanced blends as avisable extended option for thermal engines: emissions and performance on a Diesel Engine 

        Molina-Ramírez, Sergio; Cortés-Reyes, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Herrera-Delgado, María ConcepciónAutoridad Universidad de Málaga; Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Larrubia-Vargas, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Alemany-Arrebola, Luis JoséAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2022-08)
        The stricter emission regulation for the automobile sector to achieve reduction in pollution that caused GHG in the atmosphere, have resulted in the search of alternative clean fuels which satisfy the demand of this ...
      • Análisis de la influencia del consumo eléctrico del vehículo en el gasto de combustible bajo diferentes condiciones de conducción. 

        Santos-Ráez, Isidro MaríaAutoridad Universidad de Málaga; González-Aragón, ManuelAutoridad Universidad de Málaga; Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga (2013)
        Presentación de la ponencia realizada en el 8º Congreso de Ingeniería Termodinámica celebrado en Burgos (19 - 21 de Junio), en la cual se presenta un estudio realizado sobre cómo varía el consumo de combustible en un motor ...
      • Análisis de los indicadores de alumbrado actuales 

        Guzmán-Sepúlveda, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Andrés-Díaz, José RamónAutoridad Universidad de Málaga; Pérez Carrillo, Benigno; Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga (2013-06-04)
      • Análisis en banco dinamométrico del consumo de los motores de los motores diésel, con la aplicación del concepto de conducción eficiente en condiciones de circulación urbana. 

        Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Burgos, 2013)
      • Análisis numérico de un regenerador de porosidad variable y su influencia en el rendimiento de un motor Stirling 

        Stikhun, Anhelina (2020-05-06)
        En este proyecto se ha realizado la comparación de la construcción actual de regeneradores, de porosidad constante, con una construcción de porosidad variable. El objetivo del mismo es mostrar si la porosidad variable es ...
      • Análisis y mejora del software (LabVIEW) del banco de ensayo de motores 

        Sánchez Jiménez, Valeriano (2024-10)
        Este TFG se centra en el análisis y la mejora del software LabVIEW del banco de ensayos de motores SHENCK, en el que se encuentra instalado el motor Lombardini LDW402. El objetivo principal es optimizar la eficiencia y ...
      • Análisis y validación del nuevo software de control del banco de rodillos del taller de Motores Térmicos: ensayos de velocidad constante, fuerza constante, aceleración 0-100 y otros 

        Garrido López, Alejandro (2015-10-08)
        El proyecto que se presenta a continuación trata del análisis y la validación del nuevo software de control para el banco de rodillos del Taller de Motores Térmicos de la Escuela Politécnica Superior. Este proyecto ...
      • Análisis y validación del nuevo software de control del banco de rodillos del taller de motores térmicos: ensayos de velocímetro, curva de potencia, aceleración 0-1000 m., curva de potencia, carretera y otros. 

        Barea Vizuete, Fabián (2015-10-01)
        Este trabajo fin de grado tiene como objetivo la creación de un nuevo software para el control del banco dinamométrico situado en la Escuela Politécnica Superior perteneciente al departamento de máquinas y motores térmicos.
      • Analysis and simulation of a Stop/Start system on an urban bus. 

        Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Nuñez-Gevorkian, Daniel (2023)
        This article delves into the application of the Stop/Start microhybrid system in urban buses and its contribution towards energy savings and reduction in CO2 emissions, utilizing ultracapacitors as the power source. The ...
      • Analysis of CO2 reduction with micro CHP facility: Renewable energies and Stirling engine. 

        Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Sidrach-de-Cardona-Ortin, MarianoAutoridad Universidad de Málaga; Auñón-Rodríguez, Fernando; Cordón, Marta (E3S Web of Conferences, 2024)
        The Cogeneration laboratory is a research facility in the University of Málaga (UMA) that allows for the behavioural study of a renewable energy installation combining solar resources and micro-CHP. Energy generation in ...
      • Analysis of the operating parameters in a Stirling cryocooler 

        Maldonado Aguilar, Diego J.; Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Eskubi, Mauricio; Martínez, Pablo (E3s Web of conferences, 2021-10-22)
        In this work, the results obtained in different tests performed on a Stirling cryocooler are shown, as well as a comparative analysis of these results with different load pressures. The prototype is a single-acting Stirling ...
      • Development and validation of a software application to analyze thermal and kinematic multimodels of Stirling engines 

        Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Pérez, José M.; Martín-Sánchez, María JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Auñón, Fernando; Nuñez, Daniel (Elsevier, 2023-09)
        The work developed presents, for the first time, a tool to analyze all the thermodynamic models used in the study and development of Stirling engines: isothermal, ideal adiabatic and adiabatic with losses, combined ...
      • Elaboración y empleo de herramientas normativas como vehículo de innovación docentes en asignaturas técnicas 

        González-Aragón, ManuelAutoridad Universidad de Málaga; Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Santos-Ráez, Isidro MaríaAutoridad Universidad de Málaga (2013)
        Presentación de la ponencia en el 8º Congreso Nacional de Ingeniería Termodinámica celebrado en la Universidad de Burgos, la cual se expone la metodología para la realización de suplementos normativos a componentes ...
      • Feasibility study by simulation of a small sized Stirling engine for cooling generation. 

        Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Nuñez-Gevorkian, Daniel (2023)
        Over the years, the demand for energy is increasing worldwide mainly due to population and consumption growth. At this point, Stirling engines play a very important role due to their high efficiency and reliability and ...
      • Fluent simulation of a beta Stirling engine for very low temperatures. 

        Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Núñez-Gevorkian, Daniel (2024)
        This research article presents an in-depth study of the ZIFF-1000 Stirling engine, focusing on its simulation through ANSYS-Fluent software. The research initiates with a thorough study of the ZIFF-1000 engine, including ...
      • Hydrogen co-injection as a bridged technology for internal combustion engines 

        Molina-Ramírez, Sergio; Cortés-Reyes, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Herrera-Delgado, María ConcepciónAutoridad Universidad de Málaga; Larrubia-Vargas, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Alemany-Arrebola, Luis JoséAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (International congress on Catalysis and Automotive Pollution Control – 12th edition CAPoC12, 2022)
        In order to survive at media-term, diesel engines need a new approach for the use of the new fuel portfolio and to control the exhaust gas emissions. Hydrogen has been proposed as an alternative due to its excellent ...
      • Influence of Infill Pattern on Mechanical Behavior of Polymeric and Composites Specimens Manufactured Using Fused Filament Fabrication Technology 

        Martín Sánchez, María Jesús; Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Martín, Francisco (Polymers, 2021)
        This paper presents the results of a comparative evaluation of the tensile strength behaviors of parts obtained by additive manufacturing using fused filament fabrication (FFF) technology. The study investigated the ...
      • Microcogeneration with stirling engine and solar power: energetic balance in mediterranean climate 

        Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga (2018-09-27)
        This paper analyses the viability of a new microcogeneration system with a Stirling engine micro-CHP (combined heat and electricty) and renewable solar energy: thermal and photovoltaic system, using accumulation system for ...
      • New microcogeneration with solar energy: stirling, thermal and photovoltaic systems. 

        Auñón-Hidalgo, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Sidrach-de-Cardona-Ortin, MarianoAutoridad Universidad de Málaga; Marfil, M.; Gómez de la Varga, J. (International Conference on Renewable Energies and Power Quality (ICREPQ’18), 2018)
        This paper analyses the viability of a new microcogeneration system with a Stirling engine-based micro-CHP (combined heat and power) and renewable solar energy: thermal and photovoltaic system in order to supply the ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
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