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Listar por autor "Molinillo-Jiménez, Sebastián"
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A critical review of private labels (PLs): implications for managing retail brands
Molinillo-Jiménez, Sebastián (2013-11-25)Purpose – The aim of this paper is to present a review of the state of empirical and theoretical research about Private Labels (PL) and to develop a framework for future research. Design/methodology/approach – This paper ... -
A cross validation of Consumer-Based Brand Equity (CBBE) with Private Labels in Spain
Molinillo-Jiménez, Sebastián; Ekinci, Yuksel; Japutra, Arnold (2015-09-24)In recent years a number of Consumer-Based Brand Equity (CBBE) models and measurement scales have been introduced in the branding literature. However, examinations of brand equity in Private Labels (PL) are rather limited. ... -
A Model of Consumer-Based Brand Equity (CBBE) for Global Fashion Brand
Ekinci, Yuksel; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Japutra, Arnold (University of Zaragoza, 2017)This study’s aims are twofold. Firstly, to assess the external validity of Yoo and Donthu's (2011) and Nam et al.’s (2011) brand equity model and a retail brand equity model in the retail industry in Spain. Secondly, to ... -
A trend analysis of private label research between 2000 and 2012
The aim of this study is to review the state of empirical and theoretical research about Private Label (PL) and to identify gaps and future research avenues. This paper uses a bibliometric approach of recent advances in ... -
An overview of the scientific production on the application of AI in public transport.
Caballero Galeote, Lidia; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Ruiz Montañez, Miguel; Liébana Cabanillas, Francisco (2023)This research aims to provide an overview of the scientific production on the application of AI in public transport, its thematic evolution, and emerging research niches and trends, to serve as a reference for future work ... -
Análisis de la intención de realizar comercio social en webs con herramientas sociales
El comercio social, o comercio a través de los medios sociales (también conocido como social commerce) es una de las modalidades de comercio electrónico con mayor potencial de crecimiento. Sin embargo, su estudio aún es ... -
Análisis de los cambios en los canales turísticos por la implantación de las TIC: una aproximación a la adopción del comercio móvil para la planificación de viajes
Vallespín-Arán, María Luisa (Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica, 2014)La revisión de la literatura nos ha permitido observar que, tras el proceso de maduración del comercio electrónico los investigadores y los gestores de empresas están prestando una gran atención a los dispositivos móviles. ... -
Análisis de los eSports en la Academia.
Navarro Lucena, Fernando Jesús; Anaya-Sánchez, Rafael; Muñoz Leiva, Francisco; Molinillo-Jiménez, Sebastián (2022)Los deportes electrónicos (o eSports) están gozando de una gran repercusión en el sector de los videojuegos, así como adquiriendo relevancia mediática. En este trabajo se pretende dar una visión global del estado del arte ... -
Análisis de los factores determinantes de la identificación y la participación en las comunidades de marca online
Anaya-Sánchez, Rafael (Universidad de Málaga, Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica, 2014)El modo en el que se establecen relaciones en la sociedad actual está marcado por la Web 2.0 o Web Social. Ésta se compone por sitios web de fácil uso y bajo coste en los cuales la participación de los usuarios pasa a ser ... -
Analyzing the effect of social support and community factors on customer engagement and its impact on loyalty behaviors toward social commerce websites.
While research into customer engagement receives much attention, few studies have examined why consumers engage in social commerce and the resulting consequences for companies. This study explores the influence of social ... -
Antecedentes y consecuencias de la Responsabilidad Social Corporativa desde la perspectiva del consumidor: Propuesta de un modelo de variables latentes
Mercade-Mele, Pere (UMA Editorial, 2016)La presente tesis doctoral tiene como objetivo general contribuir a mejorar el conocimiento sobre la respuesta del consumidor ante las acciones sociales de marketing con causa. Para su consecución distinguimos tres objetivos ... -
Aproximación al fenómeno de la Web Social y sus implicaciones para el marketing: Análisis de la influencia de las comunidades de marca online sobre el comportamiento de sus miembros con la marca
Aguilar-Illescas, Rocío (Universidad de Málaga, Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica, 2014)La importancia que están adquiriendo las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) se está incrementando a nivel mundial. Dentro de la diversidad de sistemas que engloban las TIC, Internet se ha convertido en ... -
Brand personality: Current insights and future research directions
Calderón Fajardo, Víctor; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Anaya-Sánchez, Rafael; Ekinci, Yuksel (Elsevier, 2023)The aim of this study is to improve the understanding of the scientific contributions made by brand personality (BP) research, to identify its predominant themes and to propose a relevant research agenda. An analysis was ... -
Building brand credibility: The role of involvement, identification, reputation and attachment
Molinillo-Jiménez, Sebastián; Japutra, Arnold; Ekinci, Yuksel (Elsevier, 2022-01)The aim of this study is to propose a conceptual framework for building destination brand credibility. This research proposes a novel framework to explore the antecedents of destination brand credibility based on four ... -
Building customer loyalty: The effect of experimental state, the value of shopping, trust and perceived value of service on online clothes shoping.
Molinillo-Jiménez, Sebastián; Gómez-Ortiz, Beatriz; Pérez-Aranda, Javier Ramón; Navarro-García, Antonio (Sage, 2017-02-21)Based on consumer behavior theories, the aim of this study is to provide a model supported by empirical evidence in order to improve knowledge of the antecedents of loyalty to online clothing retailers. The model has been ... -
Building destination brand attachment: The role of cognitive, affective components and destination brand stereotypes
Japutra, Arnold; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Ekinci, Yuksel (2019-07-31)This study aims to investigate the relationships between destination brand stereotypes and destination brand attachment. Two cognitive (i.e., destination brand awareness and perceived quality) and two affective (i.e., ideal ... -
¿Cómo incentivar el uso de las herramientas colaborativas entre estudiantes de educación superior?
Vallespín-Arán, María Luisa; Aguilar-Illescas, Rocío; Anaya-Sánchez, Rafael; Molinillo-Jiménez, Sebastián (2020-12-17)Las herramientas colaborativas adquieren un rol esencial para la realización de trabajos en grupo, especialmente en entornos online, ya que estas facilitan el trabajo y las interacciones necesarias para que los alumnos ... -
Confianza de los usuarios españoles en Airbnb y sus efectos en el apego y la posesión psicológica.
Ruiz-Perea, Víctor Manuel; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Aguilar-Illescas, Rocío; Anaya-Sánchez, Rafael (XXXII Congreso Internacional de Marketing. Asociación Española de Marketing Académico y Profesional AEMARK., 2021)La economía colaborativa ha modificado el comportamiento del turista al surgir plataformas que permiten intercambiar información y/o servicios. Entre ellas destaca Airbnb, empresa que permite a sus anfitriones ofrecer su ... -
De Instagram al destino turístico: EWOM, imagen del destino e intención de visitarlo.
Anaya-Sánchez, Rafael; Machuca-Artacho, Marina; Aguilar-Illescas, Rocío; Molinillo-Jiménez, Sebastián (2021-09)• Objetivos: El objetivo de este trabajo es explorar cómo afectan los comentarios que hacen los usuarios de Instagram (eWOM) sobre los destinos turísticos en la imagen que se percibe de un destino antes de visitarlo, así ...