JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Luque-Vilaseca, Juan Luis"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-20 de 21

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • A supplemental computer-assisted intervention to prevent early reading difficulties in Spanish learners: a randomised controlled trial. 

        Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga; Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga; Bordoy Castro, Soraya; Sánchez, Auxiliadora; Sopena, Josep (2016-09-26)
        Difficulties implementing effective instruction for at-risk students arise from two challenges: evidence-based knowledge transfer and lack of economic resources. Computer-assisted programs can offer a suitable solution, ...
      • Adaptive sequential recommender system for disruptive personalized dyslexia intervention 

        Mateo-Trujillo, J. Ignacio; Rodríguez-Rodríguez, Ignacio; Castillo-Barnes, Diego; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez-Gómez, Auxiliadora; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2025)
        Computer-assisted programs have been proposed as a solution to facilitate the systematic application of scientific knowledge in individualised and progressively more intensive interventions for children with dyslexia. These ...
      • Assessing Functional Brain Network Dynamics in Dyslexia From fNIRS Data 

        Gallego-Molina, Nicolás J.; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Martínez-Murcia, Francisco Jesús; Rodríguez-Rodríguez, Ignacio; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga (World Scientific, 2023-01-09)
        Developmental dyslexia is characterized by a deficit of phonological awareness whose origin is related to atypical neural processing of speech streams. This can lead to differences in the neural networks that encode audio ...
      • Causal Mechanisms of Dyslexia Via Connectogram Modeling of Phase Synchrony. 

        Rodríguez-Rodríguez, Ignacio; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Formoso, Marco A.; Gallego-Molina, Nicolás J.; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga (2024)
        This paper introduces connectogram modeling of electroencephalography (EEG) signals as a novel approach to represent causal relationships and information flow between different brain regions. Connectograms are graphical ...
      • Conciencia fonológica. Actividades para el desarrollo del nivel intrasilábico en alumnado de 4 años 

        Orellana Rico, María del Carmen (2015-02-17)
      • De la Teoría Fonológica a la Identificación Temprana y el Diagnóstico Diferencial de la Dislexia Evolutiva 

        Bordoy Castro, Soraya (Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica, 2016)
        El objetivo general de este estudio consiste en contribuir a la construcción de un instrumento de diagnóstico diferencial de la dislexia evolutiva a partir del marco de la teoría fonológica. Para ello, validamos el ...
      • Desarrollo y comprensión de textos: el papel del conocimiento activo 

        Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga (2017-01-10)
        Dos han sido los objetivos fundamentales de esta tesis. En primer lugar, estudiar el papel del conocimiento activo en el proceso de construcción de la macroestructura. Para ello realizamos dos experimentos desarrollando ...
      • Dual-System Recommendation Architecture for Adaptive Reading Intervention Platform Tailored for Dyslexic Learners 

        Mateo-Trujillo, J. Ignacio; Castillo-Barnes, Diego; Rodríguez-Rodríguez, Ignacio; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Peinado-Domínguez, AlbertoAutoridad Universidad de Málaga; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez-Gómez, Auxiliadora[et al.] (2024)
        Dyslexia poses substantial literacy challenges with profound academic and psychosocial impacts for affected children. Though evidence affirms that early reading interventions can significantly improve outcomes, traditional ...
      • Dyslexia Diagnosis by EEG Temporal and Spectral Descriptors: An Anomaly Detection Approach. 

        Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Martínez-Murcia, Francisco Jesús; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga; Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Ortega, Roberto; Ortega, Julio[et al.] (World Scientific, 2020-06-04)
        Diagnosis of learning difficulties is a challenging goal. There are huge number of factors involved in the evaluation procedure that present high variance among the population with the same difficulty. Diagnosis is usually ...
      • Enhancing Intensity Differences in EEG Cross-Frequency Coupling Maps for Dyslexia Detection. 

        Castillo-Barnes, Diego; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Stabile, Pietro; Gallego Molina, Nicolás Jesús; Figueiredo, Patrícia; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Springer Nature, 2024)
        In this study, we introduced and applied a novel histogram transformation technique to enhance the interpretability and discriminative power of Cross-Frequency Coupling (CFC) maps derived from EEG signals for dyslexia ...
      • Evaluación de estudiantes universitarios con dificultades lectoras 

        López Pérez, Javier; López-Zamora, MiguelAutoridad Universidad de Málaga; López Rivas, Laura; Durán, Alba; Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-10-10)
        Se está desarrollando un procedimiento para identificar a estudiantes universitarios con dificultades lectora. Se presenta el material inicial y los resultados preliminares.
      • Generation of Virtual Children for testing a Recommendation System for Interventions with Children with Dyslexia. 

        Mateo-Trujillo, J. Ignacio; Rodríguez Rodríguez, Ignacio; Castillo-Barnes, Diego; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga (2024)
        The LEEDUCA project has developed a recommendation system to generate intervention sessions tailored to children with dyslexia. Due to the limitations in obtaining real data for preliminary testing, the generation of in ...
      • Habilidades lectoras e inteligencia emocional como habilidad 

        Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez-Gómez, Auxiliadora; Martín-Delgado, María; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-12-04)
        El objetivo es analizar la relación existente entre componentes lectores (rutas de lectura de palabras, fluidez y comprensión) y la Inteligencia Emocional (IE) como habilidad medida a través de un instrumento de ejecución ...
      • Hybrid genetic algorithm for clustering IC topographies of EEGs 

        Munilla-Fajardo, JorgeAutoridad Universidad de Málaga; Al-Safi, Haedar E. S.; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga (Springer, 2023)
        Clustering of independent component (IC) topographies of Electroencephalograms (EEG) is an effective way to find brain-generated IC processes associated with a population of interest, particularly for those cases where ...
      • Inter-channel Granger Causality for Estimating EEG Phase Connectivity Patterns in Dyslexia 

        Rodríguez Rodríguez, Ignacio; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Formoso, Marco A.; Gallego-Molina, Nicolás J.; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga (2022)
        Methods like Electroencephalography (EEG) and magnetoencephalogram (MEG) record brain oscillations and provide an invaluable insight into healthy and pathological brain function. These signals are helpful to study and ...
      • A multiple risk factor perspective and prediction of literacy acquisition and learning difficulties of Spanish children ages 3 -6 

        López-Pérez, Pedro J.; López-Zamora, MiguelAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez, Auxiliadora; Milani, Giada; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Munilla-Fajardo, JorgeAutoridad Universidad de Málaga; Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-10-10)
        Purpose: Investigating the predictive power of early linguistic and cognitive skills, and genetic risk on Spanish literacy acquisition and learning difficulties within a prevention-oriented RTI model. Method: Participants ...
      • A multiple risk factor perspective on the prediction of literacy acquisition and learning difficulties for Spanish children ages 4-6 and 5-7 

        Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Cobo, Amparo; López-Zamora, MiguelAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez, Auxiliadora; López-Pérez, Javier[et al.] (2019-10-17)
        The goal or this research is to identify the tasks with the highest predictive power yusing a Multidimensional Longitudinal Approach within a prevention-oriented RtI model. The assessment of genetic family risk, early ...
      • Nonlinear Neural Dynamics of Language Processing: A Recurrence Quantification Analysis of EEG in Dyslexia. 

        Rodríguez Rodríguez, Ignacio; Mateo-Trujillo, J. Ignacio; Formoso, Marco A.; Gallego-Molina, Nicolás J.; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2024)
        This study investigates the application of chaos theory and Recurrence Quantification Analysis (RQA) to EEG signals in skilled and dyslexic readers. By quantifying the nonlinear dynamics of brain activity, we aim to identify ...
      • Probabilistic and explainable modeling of Phase–Phase Cross-Frequency Coupling patterns in EEG. Application to dyslexia diagnosis 

        Castillo-Barnes, Diego; Gallego-Molina, Nicolás J.; Formoso, Marco A.; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Figueiredo, Patrícia; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2024)
        This work explores the intricate neural dynamics associated with dyslexia through the lens of Cross-Frequency Coupling (CFC) analysis applied to electroencephalography (EEG) signals evaluated from 48 seven-year-old Spanish ...
      • Teachers’ Opinions about the Teaching of Reading in Spain. 

        Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez, Auxiliadora; Flores, Amanda; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga (Colegio Oficial de la Psicología de Madrid, 2023)
        Investigaciones anteriores han señalado qué habilidades son necesarias para la adquisición de la lectura y qué métodos son eficaces para su enseñanza. Sin embargo, investigaciones recientes indican que los profesores ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA